• Anonym (+O +O)

Börja dejta kvinnor istället för män

Har ni någonsin tänkt tanken på att "om jag och min man separerar så börjar jag dejta kvinnor istället"?

Jag har börjat tänka på det mer och mer. Inte så att jag vill separera, det vill jag absolut inte. Men man vet ju aldrig hur framtiden ser ut och skulle vi, mot all förmodan, avsluta relationen så har jag börjat fundera mer på att dejta kvinnor.

Jag vet inte varför egentligen. Men tanken finns.

Vad säger ni andra? Har någon kanske t.o.m. gjort det? 

• Svar på tråden Börja dejta kvinnor istället för män
  • Anonym (Hehe)

nej verkligen inte dejta en annan kvinna bara gör att jag är trött på att leva med karl. Ändrar ju inte mina sexuella preferenser eller vad som fysiskt attraherar mig. Däremot skulle jag mycket väl kunna tänka mig att dela boende med en annan ensamstående kvinna med barn och ha en partner som jag är särbo med. 

• Postman

Skulle vi dela på oss så skulle jag snarare leva själv. Skulle inte orka med att dejtingspelet osv. Dejta män vill jag absolut inte, däremot umgås jag gärna med män. Kollar på någon sport tillsammans och dricker lite öl och whisky till det.

• Anonym (...)

När man var yngre och besviken på någon kille kunde man beklaga sig till polaren om att -Jag ska fan bli lesbisk istället..

Slutade med det när jag såg hur min lesbiska vänner behandlade varandra..

• Yrla2
    Anonym (...) skrev 2022-02-01 18:18:09 följande:

När man var yngre och besviken på någon kille kunde man beklaga sig till polaren om att -Jag ska fan bli lesbisk istället..

Hur behandlade de varandra?
  • Fjäril kär

Det låter mer som en slags reaktion på att man är trött på karlar och allt tjafs och gnöl. Inte en betydelse av att man plötsligt ändrat läggning. Man inbillar sig nånstans att en flickvän skulle vara svaret på att slippa krångel. Men så enkelt är det ju inte... 

• Anonym (Gay)
    Yrla2 skrev 2022-02-01 18:20:59 följande:
    Hur behandlade de varandra?
    På samma sätt som ett heterosexuellt par. Även lesbiska blir svartsjuka, stalkar sina ex, tjafsar om bohag och startar vårdnadstvister och gnäller om skitiga strumpor, vem som inte diskar och skärmtiden... 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Hehe) skrev 2022-02-01 18:12:21 följande:

nej verkligen inte dejta en annan kvinna bara gör att jag är trött på att leva med karl. Ändrar ju inte mina sexuella preferenser eller vad som fysiskt attraherar mig. Däremot skulle jag mycket väl kunna tänka mig att dela boende med en annan ensamstående kvinna med barn och ha en partner som jag är särbo med. 

Jag har tänkt liknande. Kanske inte så länge barnen bor hemma men om jag skulle vara ensamstående när jag bli pensionär skulle jag inte ha något emot att dela boende med en vännina i samma sits.

Vi skulle kunna sitta på balkongen tillsammans och titta på unga män som går förbi. ;)

• Anonym (Qwez)

Nej det har jag inte eftersom jag är heterosexuell.

• Anonym (Män är lättare)

Trots min läggning (lesbisk) måste jag säga att det är enklare och mindre problematiskt med män än kvinnor. Kvinnor är verkligen skitjobbiga att ha att göra med på det sättet. De vantolkar allt man säger som fan läser bibeln, svänger i humöret, manipulerar, spelar spel och jag orkar fan inte med brudar. De kan vara sura för ingenting, och smitta dig med det humöret. Är hon sur så ser hon till att du inte kan vara glad heller. Så det är alltid hon som skall bli nöjd, du som skall anpassa dig och du som måste be om förlåt. Brudar kan inte be om förlåt hur fel de än har, just det stör mig något enormt, att alltid behöva vara den som skall fixa så att hon är glad och min glädje är bara som en slags bieffekt. Happy wife happy Life...har fått enorm respekt för män genom den erfarenheten. 

Jag saknar min exman något oerhört och det var 100ggr lättare att leva i en lögn med honom än att leva som lesbisk.

Så håll dig till män TS.

• Anonym (Gräset är grönare)
    Anonym (...) skrev 2022-02-01 18:18:09 följande:

Många kvinnor säger att det finns få bra män därute.
    Så det är nog en bra idé att dejta kvinnor istället.

Å andra sidan... det är nog ingen picknick. Som en kvinna sa i en film om att själv ha dejtat kvinnor.
  • jag1

Hej Ts! 
    Du får många negativa tankar kring din fundering. Jag tänker att du själv ska bilda dig en egen uppfattning, eftersom relationer är olika. Menar vi har alla olika erfarenheter. Hur en behandlar andra människor beror inte på ett kön, utan på en personlighet. Tänker jag. Men om du har tanken på kvinnor, och känner en nyfiken lust, tycker jag du ska prova och se vad du tycker. Givetvis utan att bedra någon. 

Svar på tråden Börja dejta kvinnor istället för män