Du måste logga in för att svara i en tråd.

• maal1900

Tempdipp äl+3

Hej! I lördags den 29/1 hade jag min äl. Testade positivt på lh-test samt fick en tempökning med hjälp av NC som bekräftade äl. Därefter ska ju temperaturen öka fram till mensen kommer. Men efter 3 dagar fick jag en tempdipp. Undrar om någon varit med om liknande eller vet vad detta kan bero på. Har även äl-smärtor fortfarande, vilket inte känns som vanligt. 

• Svar på tråden Tempdipp äl+3
  • evelinagra1

Har inget bra svar på din fråga men hade likadant denna månaden, är på äl+6 nu, har du lust att lägga ut bild på din graf?

• maal1900

Vilken dag hade du tempdipp och hur låg var den i förhållande till dagen innan? Såhär ser min graf ut 

• evelinagra1
    maal1900 skrev 2022-02-01 19:29:17 följande:

Vilken dag hade du tempdipp och hur låg var den i förhållande till dagen innan? Såhär ser min graf ut  //

Såhär såg min ut, dock inte under/på sträcket så kanske inte räckas så dipp då?
  • maal1900

Vet inte om det räknas eller inte. Dålig koll på detta. Undrar vad "tempdipp"/ säkning innebär egentligen. När det inte var så längesedan man hade äl. Obestämd

• evelinagra1
    maal1900 skrev 2022-02-01 19:40:56 följande:

Vet inte om det räknas eller inte. Dålig koll på detta. Undrar vad "tempdipp"/ säkning innebär egentligen. När det inte var så längesedan man hade äl. Obestämd

Ne jag vet inte alls vad det innebär faktisktObestämd
  • maal1900
    evelinagra1 skrev 2022-02-01 19:44:00 följande:
    Ne jag vet inte alls vad det innebär faktisktObestämd
    När jag googlat på detta så är det niddipp som är det enda svaret. Men som sagt är osäker på om detta kan ske så tätt in på äl.
  • evelinagra1
    maal1900 skrev 2022-02-01 20:01:04 följande:
    När jag googlat på detta så är det niddipp som är det enda svaret. Men som sagt är osäker på om detta kan ske så tätt in på äl.
     Ja precis det har jag också sett, men känns lite tidigt på äl+3? Men man kan ju hoppas! 
  • Preet90

Jag hade precis som du 2016, fick en dipp och tänkte nu är det kört men läste någonstans att väldigt få kvinnor får en dipp när ägget fäster & det måste ha varit rätt för jag var gravid ????

• evelinagra1
    Preet90 skrev 2022-02-02 11:36:05 följande:

Jag hade precis som du 2016, fick en dipp och tänkte nu är det kört men läste någonstans att väldigt få kvinnor får en dipp när ägget fäster & det måste ha varit rätt för jag var gravid ????

Var det 3 dagar efter ägglossning eller var det senare? 
  • Preet90
    evelinagra1 skrev 2022-02-02 11:58:27 följande:
    Var det 3 dagar efter ägglossning eller var det senare? 
    om jag minns rätt så var det fler än 3 dagar efter äl
  • ttcjuliaa

Prova att googla secondary estrogen surge. Någon gång under lutealfasen kan man få en ökning av östrogen tydligen som kan vara en orsak till tempdipp. 

Svar på tråden Tempdipp äl+3