• Anonym (Nere)

Problem graviditet, likgiltighet

Jag är i v32 nu o har haft en problematisk graviditet nästan från start.. jag känner nu sen veckor tillbaka en rejäl likgiltighet , som att inget är kul. Riktigt nedstämnd. Ligger mest hemna sj då killen jobbar o ja e sängliggande pga problem grav. Känner mig likgiltig inflr de mesta. 

Är de nån som mått såhär i slutet av sin grav som sen mått bra igen efter barnet fötts? Jag är orolig att ja kommer må såhär även efter barnet kommit. Har svårt att längta/känna lycka osv o mår dåligt över det med... fruktansvärt.

• Svar på tråden Problem graviditet, likgiltighet
  • Anonym (Hanna)

Jag tror det är normalt bland alla som väntar barn att känna viss oro och nedstämdhet i perioder eftersom man inte har en aning exakt hur det kommer att bli. Förlossningen, tiden efter, amning, det lilla barnet, sömn, relationen osv.
    Men att känna sig konstant nedstämd och känna själv att det här känns inte riktigt ok, jag är uppriktigt orolig -  det är ett varningstecken.
    Jag tycker att du ska prata med din barnmorska om det här, det brukar finnas team av läkare och kuratorer knutna till MVC som man kan koppla in. Dels för att hjälpa dig med de tankar du har nu men också så att man snabbt kan agera om du fortsätter att må dåligt eller blir sämre sen  när bebisen har kommit.

• Anonym (Nere)

Ja jag har haft en hel del oro över förlossningen, tiden efter osv . Är 1a barnet så vet inte hur det känns att få barn, att föda barn, att ta hand om ett barn osv, hur partner relationen blir. Så mkt oro o ovisshet :/ ja jag får prata med henne om det

Svar på tråden Problem graviditet, likgiltighet