• Summerlover

Nikotinfritt snus?

Hej!

Jag har både rökt och snusat i flera år, men slutade snusa i oktober och blev gravid i januari så det var ju bra.

Men ett tips vilket hjälpte mig: Det var att köpa det nikotinfria "snuset" som heter choice. Det är olika örter i som dämpar begäret, kanonbra!!

Har bara en fråga om ngn kan svara: Vet ni om man får ta choice när man är gravid?
    Har ju läst i min graviditetsbok att man inte får dricka te när man är gravid,och det är ju örter i det!

Kram

• Svar på tråden Nikotinfritt snus?
  • Sunshine81

Men varför skulle du inte få dricka te? Det är helt OK fast i måttlig mängd.
    Hmmmmm jag skulle inte våga testa Choice som gravid. Har oxå snusat men la ner det den dagen ajg fick pluset. Det var jobbigt, men värt det
    Kram

• Marsen

Nikotinfritt snus är ok att ta när man är gravid. Det var en kvinna som uppfann detta snus när hon blev gravid. Det är ju som sagt bara kryddor i det.

• zarah27

Det är klart du kan! Det hjälpte mig jättemycket när jag slutade snusa! Inga farliga grejor, bara kryddor!

• Sunshine81

Okej så det är OK att snusa nikotinfritt snus. Hmmmm det är nästa så jag skulle vilja prova när behövet blir föööööör stort.

• Summerlover

I brochyren som jag fick av min barnmorska så står det att man ska dricka väldigt lite te och kaffe. Det är där jag har fått det ifrån!

Vad skönt, då kan jag fortsätta med mina choice. Jag tar ju den mildaste också, lemon!

Till er alla: Om ni har svårt att sluta snusa så är choice verkligen värt att testa. det hjälpte mig som var starkt nikotinberoende!

Kram

• salvavinnie

Gud så bra för er som snusar och är gravida! Alltså att ni kan använda nikotinfritt snus, jag vet flera snusare som slutar med hjälp av det och det verkar funka bra - ingen har klagat över att det ska vara äckligt iallfall... Tyvärr finns ju inga liknande alternativ för rökare... Skulle dö för att få feströka lite då och då men har aldrig sett några ofarliga cigg... Nån som vet...?

• wakkie

ska sluta snusa i dag o tänkte testa choice, hoppas dem funkar, finns dem överallt????

• zarah27

De finns på många ställen, men överallt vet jag ej. Min favvo var äppelsmak, för de luktade så gott Lycka till med att sluta nu alla! Det är svårt, men det går!!!

Svar på tråden Nikotinfritt snus?