• Anonym (Ungochdum)

    Kollega gör mig galen

    Hej! 
    Jo jag har fallit för en kollega som är 45 år (jag är 27) och tänker på henne väldigt mycket. Hon är gift, har barn och hennes man är snickare. 
    Jobbar på ett mindre kontorsjobb med 10 anställda och vet inte om jag inbillar mig men känns som när jag tittar på henne så ser jag in i hennes ögon och jag ser att hon kollar in i mig, hon rör sina händer mot lårbenen och kollar ca 1-3 sekunder och fixar lite kläderna. 
    Vi pratar dock som kollegor och släppt lite långsökta komplimanger som ?du känns som 20 åring, enkel och prata med?. Dock inte närgångna eller så, hon tycker jag är en empatisk och klok person men aldrig kommenterat mitt yttre liksom. 
    Hur skulle ni tolka det? 
    Vi har egna kontorsrum så inte så lätt att bara stötta på varandra. 
    Min fråga är hur ska jag gå vidare? Vill så gärna bara få de ur mig men då skulle det bli för pinsamt?  
  • Svar på tråden Kollega gör mig galen
  • Anonym (Camilla)

    Det kan nog mest bli pinsamt om du gör något. Njut istället av den förälskelsen du upplever nu. Dröm och fantisera. Att ta det vidare är inte en bra ide. Hon är gift. Du kan för all del ge henne komplimanger. Låt det flyta på bara. 

  • Tukt

    Oklart vad hon vill. Men utifrån din beskrivning är hon inte ointresserad.
    Men ska du ta kontroll över situationen så är det nu du bör ta ett beslut att inte ta det längre än så här. Går du vidare är det lätt du tappar kontrollen över situationen.

  • Anonym (Härligt)

    Njut av att du känner så här för en kvinna. Grattis - kärlek är fint. 
    Kan du fråga henne lite om hennes familj och vad de gör på helger osv. Hon kommer nog svara på ett visst sätt om hon vill få in dig i hennes liv.
    Sedan, visa att du är en man och inte en grabb. 

  • Anonym (galen)

    Fundera över hur galet det skulle kännas om snickarn tappar kontrollen och går lös på dina knäskålar med hammarn så kanske känslorna svalnarCool

  • Räkan77

    Om du vill ge henne en komplimang är det troligtvis inte så smart att säga att hon känns som en 20-åring. Få 40+ vill vara 20 igen och det får dig att framstå som ung och omogen.

    Säger som de andra, njut av din förelskelse på avstånd och gör inget som riskerar att förstöra stämningen på jobbet. 

  • Anonym (Ghost)

    Du inbillar dig. Att hon plockar med kläderna är antagligen för att hon blir nervös av att du stirrar på henne.

  • Anonym (Trivselspridare)

    Kör bara! Hon får säkert inget därhemma och skulle gärna rida en ung hingst.

  • Anonym (Nono)

    Säger bara stopp. Varit där. En ung kille på min dåvarande arbetsplats började ge mig mer uppmärksamhet än som kollega. Jag hade det jobbigt hemma och föll för smickret. Vart en affär som urartade helt. Skilsmässa på det. Så nej, låt henne vara.

  • Tukt
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-02-03 09:13:05 följande:

    Kör bara! Hon får säkert inget därhemma och skulle gärna rida en ung hingst.


    Hur motiverar du den uppmuntran över en handling som riskerar förstöra flera personers liv, och splittra en familj, om det vill sig illa. Vad är det för trivsel med det?
  • Anonym (Trivselspridare)
    Tukt skrev 2022-02-03 12:52:46 följande:
    Hur motiverar du den uppmuntran över en handling som riskerar förstöra flera personers liv, och splittra en familj, om det vill sig illa. Vad är det för trivsel med det?
    Herregud vad du överdriver. Mer sex till folket behövs. Hennes man får väl se till att hon är nöjd, annars är det väl helt naturligt att hon vill ha förströelse vid sidan om.
Svar på tråden Kollega gör mig galen