• Glitterpuff95

    Vad göra???

    Någon här som kan säga vad jag bör göra? För några dagar sedan får jag veta av min sambo att han pratat med sitt ex på telefon gällande att hennes sambo har corona. Min sambo och hon har barn sedan tidigare och samma dag de pratades vid var det lämning på hans vecka. Hon vill lämna barnen hos honom trots att hennes sambo har corona. Han försöker avråda henne att det inte är någon bra idé då han inte vill att jag blir smittad eller vårt gemensamma barn på 1 år. Men hon menade på att de är inte sjuka och har testat negativt på snabbtest. Sen att hon inte trodde på att min son kan bli allvarligt sjuk då små barn inte blir så sjuka. Han går dock med på att hon lämnar barnen hos oss. Jag träffar på henne då hon kommer in i vår lägenhet med deras son på 13 år som om ingenting har hänt. Jag hade ingen aning just då och pratade med dom som vanligt. Sen därefter får jag veta av min sambo. Jag blir lite paff och arg varför hon inte tar det på allvar och är hemma i karantän med barnen. Sen att hon utsätter oss för en risk, samt går hon och jobbar. Hon visar klart och tydligt att hon inte bryr sig om pandemin. Hon vägrar även själv att vaccinera sig. På kvällen senare kommer sambons äldsta son hem och min sambo frågar honom om bonuspappan. Men sonen säger chockat att han inte visste alls om att hans bonuspappa hade corona och inte heller har han testat sig. Jag blir där och med ännu mer arg varför hon inte pratar med sin son. Jag tar allvar när det gäller corona då jag själv är i en riskgrupp samt har jag föräldrar som också är det. Jag vill inte heller att min son ska bli sjuk och råkar smitta ner andra barn på förskolan. Sambon bad mig om ursäkt att han inte var mer hård mot henne att inte ta hit barnen. Man jag känner att det skulle han ändå ha tänkt efter och också pratat med mig om det innan de bestämmer någonting. Jag har god lust att skicka iväg ett sms till hans ex gällande detta då jag tycker det var respektlös gjort av henne. Dessutom behövde hon inte heller gå in i lägenheten ifall hon smittar. Men det gör hon för det mesta, går in när det är hämtning och lämning trots att barnen är stora nu. Ett av barnen är vuxen. Jag tycker det är jobbigt varje gång hon dyker upp då hon behandlar mig som luft. Jag har försökt prata med henne men hon har varit ytterst lite intresserad av att hålla någon som helst konversation. Så jag har känt mig väldigt obekväm i hennes närvaro. Min sambo avråder mig till att jag hör av mig till henne då han inte vill att det ska bli konstig stämning mellan mig och hans ex. Samt att han tror att deras gemensamma barn kan börja tycka illa om mig för det. Jag är inte orolig för den sakens skull då jag ej har någon jättebra relation till sambons tidigare barn. Även de behandlar mig och min son som luft emellanåt. De var ej förtjusta i att deras pappa blev tillsammans med mig eller att de skulle få ett småsyskon. Det är 21 års åldersskillnad mellan mig och min sambo. 


    Just mer jag tvekar lite har med att jag inte vill att det ska bli till en stor diskussion. Men jag känner samtidigt att jag har väll också något att säga till om och tycker att hon inte visat någon som helst hänsyn till att corona kan smitta och att andra kan bli riktigt sjuka av det viruset. Hur skulle ni ha gjort? Skicka iväg ett sms eller bara lägga detta åt sidan och hoppas att det aldrig mer upprepas? 

  • Svar på tråden Vad göra???
  • Anonym (L)

    Det låter mer som att det riktiga problemet för dig är sambons ex. 

  • Dexter dot com

    Du skriver ju att hon inte bryr sig om pandemin så inte kommer hon bry sig om ett SMS från dig. Släpp det ! Det låter mer som problemet ligger i din relation med exet och deras barn.

  • Anonym (glädjedödaren)
    Glitterpuff95 skrev 2022-02-04 14:27:45 följande:

    Ingen mer som kan ge ett svar?


    din text var för jobbig att läsa
  • Spucks

    Nej, det är inte okej att hon gör som hon gör, men har hon inte brytt sig på snart 2 år kommer hon inte bryr sig nu. Så det finns ingen mening med ett sms till henne, även om man såklart kan förstå att du är extrem arg och vill säga till henne.
    Att din sambo gav med sig och till
    åt att barnen kommer till er kan jag förstå, han ville nog undvika att det går ut över barnen och att exet kanske pratar illa om honom till barnen, som "Er pappa vill inte se er .".

    Men varför lämnar/hämtar hon ton
    åringar och vuxna barn? Din sambo borde sätta stopp för det, de är stora nog att ta sig till/från er själva. Om ni bor på landet utan kollektivtrafik och för långt att cykla, kan mamman skjutsa dem, men då behöver hon inte ens kliva ur bilen.

  • Anonym (Old)

    Agerandet var inte ok men den du ska vara arg på är ju din snubbe, han skulle sagt stopp. Han bör även sätta stopp för att hon kliver in i erat hem, överlämning av tonåringar - vad är det för trams?

    Gjort är gjort, om du börjar skicka sms nu så blir det antagligen bara värre.

  • Ocdmänniska

    Hon gjorde verkligen fel och din sambo skulle varit hånade verkligen och säga nej helt enkelt. Men det är gjort nu. Tror baserat på det du skrivit att hon kommer inte bry sig om ditt sms. Låt din sambo ta det isåfall. Tror bara det kommer bli bråk och att ni blir osams mer 

  • Glitterpuff95

    Jag har tidigare ifrågasatt sambon varför hon följer med in när det är lämning och hämtning och han har bara svarat att det är något han gått med på långt tillbaka och sen har det bara fortsatt. Han hämtar och lämnar inte själv då ett av barnen går i skolan där vi bor. Samt jobbar hon oregelbundna tider. Ibland har barnet som är vuxen tagit bussen hem efter jobbet. Men ja vi bor på landet så kollektivtrafik är det inte gott om. Tycker själv det är något tramsigt men sen gör hon det så obekvämt för en då hon kliver in i ens hem och ignorerar en totalt. Följer med tonåringen på rummet och kan vara kvar och prata i telefon i lägenheten en stund innan hon går

  • Gameofthrones

    Ditt ex ska skita i just den frågan. De är sjuka och alla ska vara i karantän. Inte hålla på växla så! 

Svar på tråden Vad göra???