Hur hanterar man ett uppbrott efter lång tid...
Jag har tidigare varit ute och läst här på dessa forum och skulle verkligen behöva få lite hjälp att komma vidare med mitt problem.
Jag har under nästan 20 år levt tillsammans med en kvinna. Förhållandet är dessutom mitt enda och riktiga. 20 år är lång tid och det har varit många turer fram och tillbaks. Det har inte varit en dans på rosor vilket jag är väl medveten om att förhållande inte är men jag vil ändå säga att det till största delen har varit bra då det funnits både närhet och kärlek.
Vi har bott tillsammans, varit förlovade, bott som särbos och sedan bott ihop igen för att sedan blivit särbos igen. Vi har varit i från varandra korta tillfällen ett par gång både men inte längre än någon månad. Vi har hittat tillbaks till varandra.
Under dessa 20 år har vi haft några återkommande saker som saker. Vissa har vi löst och som har blivit bättre medan andra har varit kvar. Ett stort problem vi haft är att det är svårt att prata om just dessa.
Jag har haft mina oerfarenheter som jag jobbat med och blivit bättre på. Jag var t.ex. väldigt svartsjuk och led själv av detta och efter att vi pratat ut om detta så har jag jobbat med mig själv för att få en sundare relation till detta vilket jag själv tycker jag lyckats bra med då jag väldigt sällan är svartsjuk längre.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-04 16:37
Test