• Kaol81

Vilken dag räknar ni som ÄL dag

kanske en dum fråga. Men vad räknar ni som ÄL dag? Jag har tagit ägglossningstickor och fick en ?glad gubbe? den 30:e januari men den stegringen sker ju innan själva ägglossningen sker. Plussar ni på typ ett dygn eller är det efter stegringen ni nämner er ÄL? 

de som tempar har kanske en tydligare bild av när själva ägglossningen faktiskt är. Men de har jag inte gjort. så nyfiken hur ni andra tänker/gör

• Svar på tråden Vilken dag räknar ni som ÄL dag
  • Anonym (Ägg)

Jag brukar räkna dagen efter positivt ÄL-test som ägglossningsdagen. Dels känner jag av ägglossningen, får ont dagen efter positivt test. Sedan dagen efter det onda försvinner alla flytningar. Ägglossningen är förbi.
    Ser till att ha sex varje/varannan dag så fort ÄL-flyttningarna kommer (några dagar före positivt test) och har sex tills flyttningarna är borta, alltså dagen efter ägglossningen.

• Anonym (Syster)

Höjningen kommer ju innan så om jag skulle få utslag på test idag kommer ägget imorgon.

• Jag är bara jag

Jag blev alltid torr dagen efter äl. Det stämde i alla år och det stämde också med när jag fått glada gubben dagen innan. Eller ja, 2 dagar före jag blev torr då.

Svar på tråden Vilken dag räknar ni som ÄL dag