• Anonym (Tonårsmamma)

Vape penna

Jag hittade en vape penna på dotterns rum, som är 15 år.
    jag och pappan är medvetna om att hon röker och har försökt få henne att inse hur onödigt och dumt det är! Men eftersom hon får sitt barnbidrag varje månad så gör hon vad hon vill med sina pengar. Vi ger inget extra utan det hon får, får hon klara sig på. Så hon köper cigg själv eller om nån köper åt henne vet jag inte. 

så nu hittade jag en vape penna och vet inte om det är bättre eller sämre än vanlig rökning?
    jag tycker båda är lika dåligt! 
    för som jag förstått så finns det nikotinfritt till dom??

• Svar på tråden Vape penna
  • Dexter dot com
    Anonym (Tonårsmamma) skrev 2022-02-05 14:31:24 följande:
    Vape penna

Jag hittade en vape penna på dotterns rum, som är 15 år.
    jag och pappan är medvetna om att hon röker och har försökt få henne att inse hur onödigt och dumt det är! Men eftersom hon får sitt barnbidrag varje månad så gör hon vad hon vill med sina pengar. Vi ger inget extra utan det hon får, får hon klara sig på. Så hon köper cigg själv eller om nån köper åt henne vet jag inte. 

så nu hittade jag en vape penna och vet inte om det är bättre eller sämre än vanlig rökning?
    jag tycker båda är lika dåligt! 
    för som jag förstått så finns det nikotinfritt till dom??

Vejpar hon nikotinfritt är det absolut bättre än cigg. Även hon använder juice med nikotin slipper hon ju tjäran vilket också är bättre än cigg.
  • Anonym (E)

Nu vet jag inte om du vet vad du pratar om men om hon vejpar så röker hon alltså marijuana eller hasch. Om det är en e-cig du pratar om så är det farligt för lungorna, med eller utan nikotin. Bättre eller sämre än rökning? Allt är lika illa skulle jag säga.

Att röka nikotinfritt ger ju verkligen ingenting, jag fattar inte varför nån skulle hålla på med sånt om de inte röker i vanliga fall men vill komma undan med det på skoltid (fast en del skolor förbjuder det). Det enda som händer är att man skapar ovanan för att bli rökare i framtiden.

Svar på tråden Vape penna