• Stina123456

Ångest jobb

Hej! för tre månader sedan fick jag ett helgjobb på ett cafe. Det ä på pappret ett fint och bra cafe som dessutom ligger nära mig. Jag är egentligen inte beroende av ett jobb utan meningen var att få in lite annat än plugg i vardagen då jag går natur på gymnasiet samtidigt. Inför varje pass jag ska jobba få jag väldigt mycket ångest flera dagar innan. Jag har svårt att sätta fingret på vad det är men jag tror att en del av det är att jag är rädd att göra fel. När jag väl är där är det inte alls något speciellt jobbigt eller hemskt som hänt så jag har svårt att förstå varför jag känner som jag gör och ångesten innan tar väldigt mycket energi. Till en början tänkte jag att det bara hade med att jag var ny att göra men nu börjar jag undra om jobbet helt enkelt bara inte passar mig. Vad tror ni? Ska jag ge det några månader till eller följa min känsla och sluta trots att det utifrån sett inte är något fel på arbetsplatse? 
    tacksam för svar!

• Svar på tråden Ångest jobb
  • Mimosa86

Ja! Du ska ge det några månader.

Man ska inte ge efter för sina hjärnspöken utan utmana sig själv och bevisa för sig själv att man fixar detta. Det stärker självförtroendet. Alla människor får uppgifter och uppdrag som känns mer eller mindre bra. Ibland tar det ett tag innan det känns bra. Men om man ger efter för rädslor så kommer man ingen vart och lätt att vända besvikelsen mot sig själv.

en toxisk arbetsplats ska man ge upp direkt, men ett ställe där problemet bara finns i ens huvud- där behöver man kavla upp armarna och skärpa sig.

• Tow2Mater

Ja, ge det några månader till. Det ger en bra referens till nästa jobb.

Svar på tråden Ångest jobb