• Sunset boulevard

    Ruvardag 7- Mina bröst slutat ömma

    Hej alla??

    Jag är på ruvardag 7 av en 2 dagars embryo. Har haft ont i brösten sedan jag startat min ivf behandling men sedan några dagar har jag fått migrän anfall och idag är inte mina bröst inte lika ömma nästan inget alls dock har jag lite molvärk och ont i ryggen. 

    Min fråga är har någon av er upplevt liknande och ändå varit gravid? 

    Jag behöver lite hopp detta är vårt fjärde försök ???? gör ont i hjärtat och själen om det inte skulle gå nu. 

  • Svar på tråden Ruvardag 7- Mina bröst slutat ömma
  • Semlan3

    Jag har aldrig gjort IVF, men för mig har ömma bröst innan mens betytt just att mensen kommit medan oömma bröst betytt att jag varit gravid. Till skillnad från många andra händer inget med mina tuttar förrän längre fram i graviditeten. 

  • Jag är bara jag

    Dina ömma bröst var inget gravsymptom eftersom du fick det på en gång. De var en biverkan av behandlingen. Gravsymptom kommer när hcg är ganska så högt. Om du har blivit gravid är det ca 3-4 dagar sen embryot fäste. Först efter det utsöndras hcg. Som ovan har jag aldrig haft ömma bröst som gravid. Däremot i alla år en vecka före mens så då visste jag alltid att det återigen misslyckats den månaden.

    Hoppas ska du absolut göra! Det gör man tills mensen kommer- eller inte kommer. Glad

  • Sunset boulevard

    Tack för era svar! Kan även tillägga att jag går på progesteron sedan exakt en vecka tillbaka.  Vad hade ni för symtom? Jag har fått fruktansvärd huvudvärk sedan två dagar och molvärk. 

  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-02-05 22:32:17 följande:
    Tack för era svar! Kan även tillägga att jag går på progesteron sedan exakt en vecka tillbaka.  Vad hade ni för symtom? Jag har fått fruktansvärd huvudvärk sedan två dagar och molvärk. 
    Egentligen inga direkta symptom före v.5. Lite molvärk, lite kissnödig, lite trött. Jag hade graviditetsmigrän, men det kom långt senare.
  • Sunset boulevard

    Jag är bara jag - 

    Jag testade positivt förrgår men mina bröst ömmar inte. Det enda är att de är jätte stora och fylliga. 

    Borde jag vara orolig? 

    Jag försöker vara positiv men det är så svårtRynkar på näsan

Svar på tråden Ruvardag 7- Mina bröst slutat ömma