• Strilarns Fru

Blir galen snart

Jag har försökt att få ett till barn i 7 års tid nu. Jag har tre barn sedan tidigare, mina två första med min exman (14 och 16)och min senaste (8) med min nuvarande man. Jag blev gravid igen två år efter senaste barnet (2016) men fick tyvärr missfall och sedan dess händer det inte. Jag har kört med och utan ägglossningstest, vi har aldrig skyddat oss över huvud taget och ändå blir det inte. Jag fyller snart 42 och tiden rinner ifrån mig och även om jag har förlika mig med det så är det tungt. Men! Innan förra mensen kom så testade jag mig med graviditetstest 8 dagar före bim. På varenda test jag tog dök det upp ett streck till utöver kontrollstrecket efter att tiden hade gått ut, vartenda ett. Jag har aldrig fått extra streck på stickor tidigare hur lång tid det ens gått efteråt, verkligen aldrig och jag har tagit sjukt många test. Men så kom mensen som den skulle. Är inte helt säker på att den var som den skulle, men jag tror det. Kanske att den var lite kortare än vanligt. Nu så, nu kommer inte mensjäveln. Jag är enligt ena appen på fjärde dagen när den borde ha kommit och på den andra appen på tredje dagen när den skulle ha kommit. Testade mig därför igår och det kändes som att den visade bara ett spölstreck inom tiden och efteråt har det blivit mer men ändå inte så som jag minns att de ska se ut. Helt ärligt ska det väl inte spela nån roll vilken tid på dygnet som jag testar mig eftersom ifall jag nu skulle vara gravid så måste jag vara i vecka 8 då vi inte ens låg mellan de andra gånger då vi har legat sjuka i covid-19.

Varför gör kroppen så här. Blir så jäkla ledsen om kroppen bara spelar spratt nu igen. Nån som har varit med om typ samma.?

• Svar på tråden Blir galen snart
  • Anonym (Norrland)

Du har ju fått mens så gravid borde du ju inte vara och streck efter utgången tid är inte positiva och ska bortses ifrån?

Med tanke på din ålder kanske det är så att mensen ter sig lite knasigt just för att du närmar dig klimakteriet? Väldigt vanligt att den börjar bli mer oregelbunden, man blöder mer eller mindre och så vidare när man närmar sig det? Det är svårt att bli gravid 40 +, det är bara så, fertiliteten dalar snabbt. Äggkvaliten försämras? 

Inte så upplyftande tyvärr :(

• Kaol81

Jag tycker det låter konstigt om du fortfarande får svaga positiva test.
    Att ha en blödning i början av en graviditet i tid med när mensen skulle vara är inte ?ovanligt?.Jag har två barn och med första hade jag en kortare mens och med andra småblödde Jag mest hela tiden kändes det som i början. 

Ta ett digitalt test Så slipper du tänka om det är spöksträck eller ej.

Visar det också gravid så kontakta barnmorska så de tar blodprov och kontrollerar med ul så att det inte är ett utomhavandeskap eller ofostrig graviditet du har. 

Svar på tråden Blir galen snart