Anonym (Uppsalabo sedan födseln) skrev 2022-02-07 23:07:07 följande:
Förstår att det är jobbigt. Känns som många av mina vänner bott här sedan vi var små eller så träffade jag dem under studietide. inte lätt hitta nya i en stad som denna upptäckte jag när jag gick genom en skilsmässa för 8 år sedan och många vänner försvann med ex-mannen, trots att jag trodde de var mina vänner också. Jag har kvar en del av mina riktigt gamla vänner som också bor här så är inte lika ensam som det låter som att du är, men jag har hittat nya via t ex jobbet, via barnens kompisar, via en baby-massage kurs som jag gick (har ett nytt förhållande och har fått barn). Men det är ju liksom en av tio situationer som man engagerar sig i som kanske resulterar i en ny bekantskap så jag tänker ge inte upp! det kommer om du vågar och orkar engagera dig i stort och smått via de kontaktytor du har. Har tagit mig 8 år. Går säkert snabbare för en del, men jag tror jag är rätt genomsnittligt trevlig och öppen 
lycka till!
Ja det är tid man behöver ge. Men jag är så less att det tar tid. Jag har varit hemma mer eller mindre under all denna tid med corona. Jag lämnar gården ca 2-3 ggr i månaden och då för att handla mat. Så jag ser sällan människor utöver min familj.
Mina intressen är hästar, målning, odling, växthus, närproducerat, massage, sticka, simma/bada, vara ute, "alternativ medicin", all form av konstskapande, sällskapsspel, pyssla, middagar, "spakvällar", skriva, läsa, true crime, juridik, osv osv.