• Anonym (1987)

Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?

Hej! 

Någon som nyligen haft covid och är ovaccinerad, hur mådde ni? Vilken vecka var ni i och hur gick sjukdomsförloppet?
    Dela gärna med er

• Svar på tråden Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?
  • Anonym (1987)
    Anonym (1987) skrev 2022-02-07 11:32:18 följande:
    Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?

Hej! 

Någon som nyligen haft covid och är ovaccinerad, hur mådde ni? Vilken vecka var ni i och hur gick sjukdomsförloppet?
    Dela gärna med er

.
  • 3210

Inte nyligen men fick covid i maj när jag var ovaccinerad. Då var jag i vecka 29 och det enda symptom jag hade var väldigt lite ont i halsen (var verkligen tvungen att känna efter för att känna av det). Det höll i sig i en dag sedan mådde jag som vanligt. Men bara för att jag hade sådan tur så betyder det inte att det går lika bra för andra.

• Anonym (covid)

Hade covid i vecka 35, ovaccinerad. Hade snuva i tre dygn. Fick en frisk flicka i vecka 39 så inga konstigheter hos mig heller.  Jag har inga bakomliggande sjukdomar eller annat som som räknas i risk utöver. Förmodligen var det omikron då vi alla hade milda symtom.

• Anonym (Preggo)

Jag fick covid i v 12 och sågs som ovaccinerad eftersom jag fått en spruta i juni endast. Fick huvudvärk (runt ögon och panna), låg feber och en extrem trötthet. Efter ca 10
    dagar var jag i princip återställd. Fick ta blodförtunnande injektioner i två veckor för att förebygga blodpropp.

• katarina1988
    Anonym (Preggo) skrev 2022-02-07 16:42:43 följande:

Jag fick covid i v 12 och sågs som ovaccinerad eftersom jag fått en spruta i juni endast. Fick huvudvärk (runt ögon och panna), låg feber och en extrem trötthet. Efter ca 10
    dagar var jag i princip återställd. Fick ta blodförtunnande injektioner i två veckor för att förebygga blodpropp.

Behöver alla ta blodförtunnande eller är det från fall till fall?
  • Anonym (B)

Varför är du ovaccinerad. vi har haft vaccin tillgängligt i över 1 år

• Anonym (Anonym v 19)

Har just nu, inne på dag 8.
    är i vecka 19 o slog rätt hårt på mig, aldrig mått så dåligt. 39 graders feber , spydde, efter några daga va de helt borta trodde jag , trodde jag hade tur o bara känna I 2 dagar , sen började jag känna mig förkyld och nu efter en vecka började jag spy igen

• Melii
    Anonym (Anonym v 19) skrev 2022-02-07 16:51:52 följande:

Har just nu, inne på dag 8.
    är i vecka 19 o slog rätt hårt på mig, aldrig mått så dåligt. 39 graders feber , spydde, efter några daga va de helt borta trodde jag , trodde jag hade tur o bara känna I 2 dagar , sen började jag känna mig förkyld och nu efter en vecka började jag spy igen

Krya på dig, hoppas du blir bättre snart. Det slår verkligen till olika, finns gravida som knappt har symptom och andra som blir dåliga.
  • Norrut

Hade det i vecka 34 nu i januari när alla var sjuka.

Låg feber, lite allmän värk i kroppen och hosta. Första dagen var jag JÄTTETRÖTT - hade gärna sovit bort hela dagen om min treåring tillåtit det - men som tur var släppte alla symtom snabbt (tydlig förbättring redan dag 2, helt återställd dag 3). Bara hostan hängde kvar lite längre, men var inget att snacka om utöver att den gick dåligt ihop med urinläckage, heh.

Är ej riskgrupp i övrigt och bebisen i magen hade hunnit sjunka ner så att pressen på lungorna inte var kvar.

• Melii
    Norrut skrev 2022-02-07 19:59:15 följande:

Hade det i vecka 34 nu i januari när alla var sjuka.

Låg feber, lite allmän värk i kroppen och hosta. Första dagen var jag JÄTTETRÖTT - hade gärna sovit bort hela dagen om min treåring tillåtit det - men som tur var släppte alla symtom snabbt (tydlig förbättring redan dag 2, helt återställd dag 3). Bara hostan hängde kvar lite längre, men var inget att snacka om utöver att den gick dåligt ihop med urinläckage, heh.

Är ej riskgrupp i övrigt och bebisen i magen hade hunnit sjunka ner så att pressen på lungorna inte var kvar.

Åå, så skönt att du fick den mildaste varianten. Behövde du ta blodförtunnande eller är det enbart personer som är i riskgrupp som får ta det?
Svar på tråden Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?