• Anna5215

Angående smärtbehandling

Är det bara vårdcentraler som förskriver smärtstillande? Har haft en läkare som förskrivit under lång tid men har inte kvar läkaren och måste hitta en ny,

När jag kontaktar smärtmottagningar så verkar dom inte behandla med smärtstillande? Låter konstigt? Stämmer detta? 

• Svar på tråden Angående smärtbehandling
  • moaguuun

Hur ska man annars behandla smärta om ej smärtstillande läkemedel

• Anna5215
    moaguuun skrev 2022-02-08 16:26:39 följande:

Hur ska man annars behandla smärta om ej smärtstillande läkemedel

Precis! Bra skrivet! Många verkar vara emot smärtstillande verkar det som - även om det är en människa döende i cancer. Alltså oavsett vad det gäller. Vidrig syn.
  • Kexsmula

Dessvärre är det skitsvårt att få smärtstillande idag. Opiater anses vara djävulen själv och inställningen är att man ska leva med smärta oavsett. Trist, men det är bara att hoppas att opinionen ändras.

• Anna5215
    Kexsmula skrev 2022-02-08 17:03:39 följande:

Dessvärre är det skitsvårt att få smärtstillande idag. Opiater anses vara djävulen själv och inställningen är att man ska leva med smärta oavsett. Trist, men det är bara att hoppas att opinionen ändras.

Helt sjukt att det är så. Är svårt invalidiserad och kräks av smärtorna om jag inte tar min medicin. Skulle även bli ännu mer handikappad än vad jag redan är. Klarar inte daglig livsföring. Är extremt orolig att inte lyckas få en ny läkare som kan ta över mina behandlingar
  • riversnroads

Jag skulle vilja påstå att allmänlä vid vc sällan gör eller säger något annat än att rekommendera en till apoteket. De och den bästa undersökningarna och behandlingarna har min familj fått genom privat vår.
    Min man gick i månader med bihåle- och öroninflammation men blev hänvisad av vc att äta paracetamol bla. Till slut bokade han besök hos en privat läkare som tog sig tid att ordentligt undersöka honom där olika inflammationer kunde konstateras. Han fick antibiotika, hostdämpande läkemedel etc.
    den offentliga vården är under all kritik och jag har svårt att se hur vi ska kunna bygga upp den igen. Att höja skatterna mer är banne mig inget alternativ 

• Anna5215
    riversnroads skrev 2022-02-08 17:21:01 följande:

Jag skulle vilja påstå att allmänlä vid vc sällan gör eller säger något annat än att rekommendera en till apoteket. De och den bästa undersökningarna och behandlingarna har min familj fått genom privat vår.
    Min man gick i månader med bihåle- och öroninflammation men blev hänvisad av vc att äta paracetamol bla. Till slut bokade han besök hos en privat läkare som tog sig tid att ordentligt undersöka honom där olika inflammationer kunde konstateras. Han fick antibiotika, hostdämpande läkemedel etc.
    den offentliga vården är under all kritik och jag har svårt att se hur vi ska kunna bygga upp den igen. Att höja skatterna mer är banne mig inget alternativ 

Menar du att dom hänvisar en till alvedon vid svåra invalidiserande smärtor? Helt sjukt isf. 
  • riversnroads
    Anna5215 skrev 2022-02-08 17:29:14 följande:
    Menar du att dom hänvisar en till alvedon vid svåra invalidiserande smärtor? Helt sjukt isf. 
    vid svåra invalidiserande smärtor så får jag väl hoppas att patienten har blivit korrekt remitterad.
    jag skrev ingenstans om ditt påstående i min text.
Svar på tråden Angående smärtbehandling