• Anonym (Randigstrumpa)

1-2 veckor

Hej!
    Är gravid i vecka 5. 
    Tog ett digital clearblue test med veckor.
    Stod 1-2 veckor. 

Borde det inte vara 2-3 veckor? 
    Eller ska man ställa in sig på ett mf/ma nu :(

Ge mig lite hopp.

• Svar på tråden 1-2 veckor
  • Anonym (Morr!)

Om du visste hur många såna inlägg jag läst här de senaste åren. Till minst 95% har de siffrorna inte inneburit m.f. Men kvinnor går runt och tror det vilket gör att jag personligen tycker de där ska förbjudas! Så mycket oro i onödan. Jag vet inte vilket hcg de slår över på. Hcg kan variera mycket en och samma vecka. Man kan dessutom kanske haft nån dag senare äl än man trodde. Testa om en vecka igen. Då bör det ha slagit över.

Hopp finns det absolut!

• Anonym (Olika)

Hcg för alla är ju jätteolika, spannet där i början kan skilja sig åt från person till person speciellt i början av graviditeten. 

Skulle nog inte testa med såna mer, utan vänta några fler veckor och eventuellt boka tid för ul sen?

• Anonym (Randigstrumpa)
    Anonym (Morr!) skrev 2022-02-08 17:46:15 följande:

Om du visste hur många såna inlägg jag läst här de senaste åren. Till minst 95% har de siffrorna inte inneburit m.f. Men kvinnor går runt och tror det vilket gör att jag personligen tycker de där ska förbjudas! Så mycket oro i onödan. Jag vet inte vilket hcg de slår över på. Hcg kan variera mycket en och samma vecka. Man kan dessutom kanske haft nån dag senare äl än man trodde. Testa om en vecka igen. Då bör det ha slagit över.

Hopp finns det absolut!

Tack för ditt svar! Det ger ju en verkligen ångest och oro. Speciellt när man tidigare haft mf. 
    :/
  • Anonym (Randigstrumpa)
    Anonym (Olika) skrev 2022-02-08 17:48:23 följande:

Hcg för alla är ju jätteolika, spannet där i början kan skilja sig åt från person till person speciellt i början av graviditeten. 
    //

Skulle nog inte testa med såna mer, utan vänta några fler veckor och eventuellt boka tid för ul sen?

Tack så mycket för ditt svar!
    Hoppas du har rätt.
    Kanske kan få ett vul om några veckor istället?
    Hoppas att liten vill stanna. 
  • Anonym (Ylva)

Vad menar du med vecka 5? 5+0 eller 4+ någonting?? Jag har alltid fått gravid 1-2 samma dag eller några dagar efter beräknad mens och har således varit i vecka 4+ några dagar. Efter en vecka har det slagit om till 2-3. Sen har jag slutat testa. Denna graviditeten tog jag ytterligare Ett veckan efter igen för att få 3+. Visade fortfarande 2+3 och jag blev så orolig. Har inte testat mer efter det och fick idag se en sprattlande bebis på ultraljud i vecka 13+3.

• Anonym (Morr!)
    Anonym (Randigstrumpa) skrev 2022-02-08 17:59:57 följande:
    Tack för ditt svar! Det ger ju en verkligen ångest och oro. Speciellt när man tidigare haft mf. 
    :/
    Det förstår jag absolut! Hade själv 4 m.f före jag fick barn. Jag tog hcg-blodprov och så småningom gjorde jag VUL. VUL v.8 ger klart besked om du vill och vågar boka in det.
  • Anonym (Randigstrumpa)

Tänkte uppdatera här. 
    Mitt clear blue veckoindikator test ökade ej. 
    Jag fick sedan ett missfall en vecka senare.
    Som jag misstänkte tyvärr.

Är nu gravid igen efter missfallet och mitt clearblue visar nu 3+  i samma vecka.  Det känns skönt och jag hoppas denna lilla stannar :)

• Anonym (v)
    Anonym (Randigstrumpa) skrev 2022-04-08 10:37:52 följande:

Tänkte uppdatera här. 
    Mitt clear blue veckoindikator test ökade ej. 
    Jag fick sedan ett missfall en vecka senare.
    Som jag misstänkte tyvärr.

Är nu gravid igen efter missfallet och mitt clearblue visar nu 3+  i samma vecka.  Det känns skönt och jag hoppas denna lilla stannar :)

Precis så var det för mig också, veckoindikatorn ökade inte och det blev missfall. Började småblöda några dagar efter jag plussat så jag förstod ju att det skulle bli missfall. I efterhand önskar jag att jag hade struntat i dom där veckotesterna, dom gjorde min ångest värre. 

Jag är också gravid igen men jag hoppas jag kan låta bli dom där veckotesterna men det lär väl bli svårt :). 
  • Anonym (Randigstrumpa)

Ja, förstår vad du menar.  Jag kunde inte låta bli att ta ett test. Blev lättad när den direkt blev 3+. 
     Men samtidigt tvekade jag innan just för ångesten ifall den skulle visa mindre.  

Grattis till graviditeten! :)

Svar på tråden 1-2 veckor