• pucken

vad kostar en synundersökning?

ska på syndundersökning på synoptik snart. nån som vet vad det kostar på ett ungefär?

• Svar på tråden vad kostar en synundersökning?
  • pinglanmadde

köper man glasögon/linser brukar det väl vara gratis, annars kostar det typ 200-250 kr, tror jag.

• therre

för mig på ett annat bolag (minns ej vad de hette) tror jag det var 250:- eller 350:- och det är då den enda optikern som finns på min ort så i större städer borde det vara billigare...

• Angel80

Ingen aning men de flesta optikerkedjor brukar ju ha gratis undersökning om du senare beställer glasögon eller linser hos dom, dvs om det visar sig att du har något synfel. Synoptik är ju en ganska stor kedja, står det inget på deras hemsida?

• therre

min kostade fast jag köpte glasögon hos dem

• pucken

hittar inget på hemsidan. hoppas ju på att det är gratis, men tror inte det. ska göra undersökning för att få nya linser då de gamla är slut.

• pucken

hittar inget på hemsidan. hoppas ju på att det är gratis, men tror inte det. ska göra undersökning för att få nya linser då de gamla är slut.

• Booble

jag tror jag betalade 300 för en synundersökning hos synoptik trots att jag köpte nya glasögon!

• sweetpea

Jag hämtade ut mina nya glasögon idag, på Synoptik, och på räkningen stod det att synundersökningen kostade 295 kr.

Svar på tråden vad kostar en synundersökning?