• vanilla

Tunnbrödsrullar med renkött och pepparrot

Man tar mjukt tunnbröd, brer på pepparrot i någon form och lägger sedan på renkött i tunna skivor, rullar ihop det som en rulltårta och skär sedan bitar och har som tilltugg, typ snittar. Vet ni vad jag menar? Min fråga gäller pepparroten, har någon ett recept för denna anrättning?

• Svar på tråden Tunnbrödsrullar med renkött och pepparrot
  • Jennie Brunflo

Nej....hoppa över pepparroten (det är inte gott)!

När min mamma gör sånt där så tar hon sån där tub med pepparrot och blandar med kräm fräsch och kletar ut.
    Min moster blandar pepparroten (en tub) med mjukost när hon gör det.

Mammas klet är lite rinnigare...mosters klet är bättre om man ska äta med fingrarna.

• AnnaK

Tunnbrödsrullar med renstek & pepparrot

1/4 huvd rosesallad

2 dl creme fraiche

1 liten bit pepparrot eller 1 msk pepparrot på tub

2 tsk citronsaft

1 tsk rosepeppar

100 gr rökt renstek i skivor

2 mjuka tunnbröd

Skiva rosesalladen tunt. Blanda creme fraiche med riven pepparrot och citronsaft. Tillsätt rosepeppar. Fördela rensteke, sallad och pepparrotsfraiche på tunnbröden. Rulla ihop och skär i rundlar.

• AnnaK

Mammas tunnbrödsrullar
    Recept för 4 portioner.

2 pkt tunnbröd
    250 g rökt skinka, hamburgerkött eller rökt renkött
    2 dl riven Västerbotten el stark prästost
    1 dl fettfri majonnäs
    1/2 dl yoghurt
    1 msk fransk senap
    1 msk riven pepparrot på burk
    Strimla köttet fint och blanda med riven ost, senap, majonnäs, yoghurt och pepparrot. Rör ihop ordentligt till en smet och smaka av. Det ska vara sting i blandningen!
    Bred noggrant ut smeten på varje tunnbröd - ända ut i kanterna - och rulla ihop ordentligt. Dela varje tunnbröd i två eller tre delar och lägg i en plastask, till exempel en gammal glassförpackning

• Danbala

Köp en tub pepparrotsvisp.

(Eller en tub pepparot och blanda själv med vispgrädde.)

Så gör jag, funkar bra!

• Jennie Brunflo

Tänk på att grädde blir väldigt rinnigt om det står framme för länge...eller typ blir rumstemperatur.

• PuhTiger

Brukar alltid använda Cantadou pepparrotsost... supergott och perfekt konsistens!

• vanilla

Tack för alla svar!

Det blev Winborgs rivna pepparrot på tub blandat med philadelphiaost, jättegott.

PuhTiger, va? Har Cantadou pepparrotsost? Måste testa

• PuhTiger

vanilla: Yepps - haft länge, länge... både "vanlig" och light... föredrar dock vanlig. Mums!

Svar på tråden Tunnbrödsrullar med renkött och pepparrot