• joffan

    Billig men bra surfplatta till 4 åring

    Vår dotter har haft en gammal surfplatta i 2 år utan att ha sönder den. Problemet är att den har väldigt många år på nacken och är väldigt långsam och det finns inga uppdateringar. Hon fyller snart 4 år och vi tänkte ge henne en ny platta. Krav är android och att man kan köpa till bra skal som skyddar. Behöver absolut inte vara någon värsting. Vi tänker att en enkel platta duger åt henne. Lite minne är ju ett plus så man kan ladda ner filmer på netflix inför resor osv...

  • Svar på tråden Billig men bra surfplatta till 4 åring
  • Elin pelin

    Vår stora fick en Lenovo av släktingar, inget bra köp, långsam. Den lilla fick en Nokia, mycket bättre och vi hittade ett väldigt bra skydd på nätet till den. Den är snabb och sen är den lite mindre vilket jag upplever som positivt.

  • joffan

    Ja vi har kikat lite på lenovo men hört fler som haft negativa erfarenheter av den. Så får kika vidare men tack för tipset :) Vilken modell på nokian? 

  • Anonym (K)
    joffan skrev 2022-02-08 23:57:36 följande:

    Ja vi har kikat lite på lenovo men hört fler som haft negativa erfarenheter av den. Så får kika vidare men tack för tipset :) Vilken modell på nokian? 


     

    Ja Lenovo rekommenderar jag inte. Våran lenovo platta slutade funka när vi inte använde den på 1 vecka, går inte att starta , inte ens med laddare. 
  • Anonym (Vaktmästaren)

    Det är absolut inget fel på Lenovo som du fått en del negativa svar på...
    Alla tillverkare har modeller i olika prisklasser, de billiga är ofta billiga av en anledning.

    Köpte ny Padda åt min 5åring i helgen eftersom den hon haft ett par år nu packade ihop o vägrade starta..
    Efter att ha kännt o klämt lite i affären så var hon helt såld på en mindre 8" (den gamla var 10").
    Det blev en Lenovo Tab M8 HD (2nd gen), lite klen på papper med sina blott 2gb i ram, men funkar klockrent till diverse streamingtjänster typ youtube och svtplay, även alla enklare spel hon testat hittills har fungerat utan problem.
    Kommer med Android 10 direkt i boxen, det borde hålla den aktuell tills den tappas med råge.

    1190:- gör den otroligt prisvärd iaf, i min värld är det absolut inte värt att lägga några stora pengar på paddor åt mindre barn då olyckan så lätt är framme.
    Köper hellre nått billigare och "slöare", då har jag råd att köpa ny när olyckan är framme.

  • Gameofthrones

    Lenovo behöver inte vara dåliga. Jag tror att endel köper pga priset o h inte tittar på helheten hur snabb den är, uppkoppling, Raminnet etc. Det är det är små nyanser, detaljer man ska se över 

  • Anonym (Haha)
    SweeneyToad skrev 2022-02-08 23:38:08 följande:

    Men kära värld. Varför ska en 4-åring ha en surfplatta. Skaffa en riktig leksak! 


    Precis vad jag tänkte. Det finns bara ett enda korrekt svar till TS fråga, och det är: ingen!
  • Gameofthrones
    Anonym (Haha) skrev 2022-02-10 07:49:12 följande:
    Precis vad jag tänkte. Det finns bara ett enda korrekt svar till TS fråga, och det är: ingen!
    Och varför ska man kommentera en sådan sak? Det är upp till var och en vad man ger till en 4 åring.

    Välkommen till 2022. Idag finns det möjlighet till leksaker och teknik. 
Svar på tråden Billig men bra surfplatta till 4 åring