• Thu 10 Feb 2022 14:17
    1756 visningar
    5 svar
    -1
    5
    1756

    Text doppresent

    Hej,

    Nu är det inte jag som ska hålla i dopet men visste inte var jag skulle placera tråden så flytta den gärna om den hamnat fel. 

    Hur som haver. Ska på min systerdotters dop och tänkte ge en doppresent med gravyr. Denna present är från England och de kan i och med det (jag har frågat dem) inte gravera å, ä eller ö. Och därmed sprack min önskan om Texten ?Stort Grattis på Din Dopdag? (namn och datum undertill) såatteh? Någon vänlig själ som har ett förslag utan dessa bokstäver? 


    Tack på förhand! ????

  • Svar på tråden Text doppresent
  • Anonym (Cecil­ia)
    Thu 10 Feb 2022 15:15
    #1

    Dopdag 2022-04-19 

    Namnet

    Bara datum

  • Anonym (XXX)
    Thu 10 Feb 2022 16:34
    #2
    MadPeanut skrev 2022-02-10 14:17:21 följande:
    Text doppresent

    Hej,

    Nu är det inte jag som ska hålla i dopet men visste inte var jag skulle placera tråden så flytta den gärna om den hamnat fel. 

    Hur som haver. Ska på min systerdotters dop och tänkte ge en doppresent med gravyr. Denna present är från England och de kan i och med det (jag har frågat dem) inte gravera å, ä eller ö. Och därmed sprack min önskan om Texten ?Stort Grattis på Din Dopdag? (namn och datum undertill) såatteh? Någon vänlig själ som har ett förslag utan dessa bokstäver? 


    Tack på förhand! ????


    Är det ditt namn som innehåller å,ä eller ö? Antingen skippar du namnet, eller så skriver du utan prickarna, beroende på vilket namn det är. Om du heter Åsa, så skriv moster Asa istället. 
  • Thu 10 Feb 2022 17:14
    #3

    Är bara ordet ?på? som innehåller bokstaven som inte kan användas, mitt namn har jag inte tänkt ta med. Funderar på att ändå skriva ?pa? och själv försöka rista in en prick eller ring ovanför a?et med risk för att det kommer gå åt pipan med då blir det ju i och för sig ännu mer personligt så ja, hehe.

  • Thu 10 Feb 2022 19:48
    #4
    +1

    Gratulerar till dopet (datum)
    (namn)

  • Anonym (Enkel­t)
    Thu 10 Feb 2022 19:49
    #5

    Namn 
    Datum 

Svar på tråden Text doppresent