• mimssans

    Rådgivning

    Hej 

    Behöver bara lite råd snabbt om någon som vet. Jag har haft hund tidigare och aldrig reagerat med någon allergi. Nu har vi köpt samma ras igen och jag har fått kraftigt astmaanfall relaterat till allergi. Vågar man vara hemma tills man fått hunden omplacerad? Dock inte nära inpå varandra. Jag tänker doften och allergenet finns ju i hela lägenheten, men om man  käkar antihistamin? Annars får jag flytta ut. Vill höra mig för om någon varit med om liknande upplevelse.

    Jag vill inte ha några spydiga kommentarer om att jag är vårdslös. Doktorn sa att allergi kan uppkomma närsom under livet. Hade jag vetat detta hade jag aldrig utsatt en sån liten oskyldig valp för något sådant. 
    Uppfödaren tar ej tillbaka valpen, vilket också känns oseriöst i en sådan situation 

  • Svar på tråden Rådgivning
  • Anonym (Mr Black)

    Fan vad tråkigt :( Beklagar !


    Har du vänt dig till sjukvården och gjort allergi test ? 


    Din partner får väl börja tvätta hunden. Men se till att den får springa sig varm o torr efteråt isåfall annars riskerar den att bli sjuk.


    Allergi kan man få när som helst under livet. Inget märkvärdigt med det.


    Men vet du att det verkligen är ifrån hunden då tänker jag ? Fick ni med er någon bädd hem eller andra saker som kan innehålla något du är allergisk emot? Testa tvätta av alla saker (din partner eller någon annan såklart) och tvätta rent allt era kläder och försök börja om på nytt när ni vet att allt är kliniskt rent.


    Kolla även upp om du har brist på någon vitamin eller liknande. Det gör du via Swelab eller på allergitest (fast det är nog mer baserat på födoämnen). 


    Kolla runt lite själv. Alt sjukvården.


    Lycka till ! 

Svar på tråden Rådgivning