• Anonym (Fråga)

Fråga vad en är ute efter

Pratar med en kille på Tinder och vill fråga vad han är ute efter. Kan jag ställa den frågan? Så att man vet redan i start.

• Svar på tråden Fråga vad en är ute efter
  • Anonym (Nja)

Du kan ställa frågan, men förvänta dig inte ett ärligt svar.

• Anonym (tips)

Du kan fråga men du kanske inte ska fråga precis på det sättet, för det kan verka lite otrevligt. 

Man kan fråga saker som "Du verkar vara  en trevlig person, hur kommer det sig att du valde just Tinder?"
    "Söker du ett seriöst förhållande?" (istället för att fråga: är du ute efter en kk)

osv, att helt enkelt fråga från det artiga hållet. 

• Anonym (Fråga)
    Anonym (tips) skrev 2022-02-11 07:45:41 följande:

Du kan fråga men du kanske inte ska fråga precis på det sättet, för det kan verka lite otrevligt. 

Man kan fråga saker som "Du verkar vara  en trevlig person, hur kommer det sig att du valde just Tinder?"
    "Söker du ett seriöst förhållande?" (istället för att fråga: är du ute efter en kk)

osv, att helt enkelt fråga från det artiga hållet. 

Jag ställde precis frågan i samband med annat vi pratade om vad gäller det temat. Frågade vad han är ute efter. Känner att det nog är bäst att gå rakt på sak. Ser inget otrevligt med den frågan.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Fråga) skrev 2022-02-11 07:51:28 följande:
    Jag ställde precis frågan i samband med annat vi pratade om vad gäller det temat. Frågade vad han är ute efter. Känner att det nog är bäst att gå rakt på sak. Ser inget otrevligt med den frågan.
    Vad fick du för svar?
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Nja) skrev 2022-02-11 08:32:34 följande:
    Vad fick du för svar?
    Inte fått svar än. Vill även påpeka att det inte framkommer i hans bio varav min fråga.
  • DanneHade

Du kan ställa frågan absolut. Förmodligen får du precis det svar du är ute efter.

• Anonym (Fråga)
    DanneHade skrev 2022-02-11 08:38:01 följande:

Du kan ställa frågan absolut. Förmodligen får du precis det svar du är ute efter.

Ja jag känner bättre att fråga redan i början så man vet och inte slösar tid.
  • Anonym (sockertoppen)
    Anonym (Fråga) skrev 2022-02-11 08:41:28 följande:
    Ja jag känner bättre att fråga redan i början så man vet och inte slösar tid.
    Hur ska du veta om du får ett ärligt svar? Han kan säga att han är jätteseriös och verkligen läääängtar efter en seriös relation, och så ligger ni en eller två gånger och sen hör du inte ett ord mer. 
    Han kan vara jätteseriös idag men känna efter två-tre veckor att du inte är hans typ riktigt.

Om du inte vill slösa tid så ska du vara jättetydlig med vad DU vill. 
    Hur kan du vara så säker på att du vill bli seriös med en person du bara känner lite på ytan? Vad gör du om han inte motsvarar dina förväntningar om en månad eller två, du som vill ha kvitto på andra att de är så seriösa och förväntas kunna ge löften på en gång? 

Umgås istället utan krav! Lär känna varandra. Vill han inte det så är han inte intresserad av dig över huvud taget.

Kolla hur han beter sig, fråga honom istället frågor om hur lång hans längsta relation varit, varför det tog slut, hur han gick vidare, hur han pratar om sina ex, vilka funderingar han har på livet, intressen, vad han drömmer om att göra etc. Nöj dig inte med glidande svar om du nu tyvker att det är viktigt att lära känna varandra.
    Där kommer du få många ledtrådar hur han funkar.

• Drottningen1970

Att fråga vad nån är ute efter låter otrevligt och har en underton av anklagelse. Det är fel uttryck.

Däremot kan man fråga vad någon söker rent generellt på sajten, och det kan man fråga väldigt tidigt.

• Anonym (sockertoppen)
    Drottningen1970 skrev 2022-02-11 10:14:38 följande:

Att fråga vad nån är ute efter låter otrevligt och har en underton av anklagelse. Det är fel uttryck.

Däremot kan man fråga vad någon söker rent generellt på sajten, och det kan man fråga väldigt tidigt.

Och vad ska man göra med svaret? "Jag vill träffa mitt livs kärlek". "vill träffa min soul mate". "Jag är seriös". 
    Det bedyrade en man jag fick kontakt med som visade sig vara gift.

Blir så tydligt att vissa inte har dejtat sedan hedenhös, tror det är så lätt att bara fråga och få ett ärligt hjälpande svar.
Svar på tråden Fråga vad en är ute efter