• snokissen

Vad är ni nöjda med från Ikea? Skötbord, textil etc.

Jag undrar vad ni har köpt på Ikea som ni har varit nöjda med. Maken och jag ska dit i morgon och titta på skötbord bland annat. Vad mer bör man titta på? Eller har ni hittat något man bör undvika? Kom med förslag!

• Svar på tråden Vad är ni nöjda med från Ikea? Skötbord, textil etc.
  • Teskedsmamman

"Matservisen"... bestick, muggar, tallrikar och skålar i plast och i alla regnbågens färger!! Kalasbra!! Och billiga, varje "del" kostar 13 kr så för ungefär 60 kr så fick man hur mycket som helst!

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Teskedsmamman

Glömde... jag har ett sniglar skötbord och nu även en juniorsäng till stora sonen och skötbordet är jag jättenöjd med!

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • desire

vi köpte sänkläder o skötbordsskydd eller vad det heter. Sängkläderna är vi jättenöjda med, vi köpte det som heter "pellejöns" tror jag, man fick örngott, påslakan, lakan o en jättefin filt för 79:- om jag inte minns fel. Men skötbordsskyddet var det ett hål i för det är ju ett sånt som man blåser upp på kanterna o det upptäckte vi inte förräns det var alldeles försent att gå tillbaka med det, men om jag skulle köpa ett sånt i nuläget så skulle jag ta ett sånt som finns på jysk eller babyproffsen såna med fina mönster på.... som inte behövs blåsas upp!

• emmsan123

Jag tycker om spjälsängen vi fick av svärföräldrarna, Hensvik, med madrass o täcke o kudde o påslakanset, spjälskydd. Jättefina! Badbalja köpte vi också där, superbilligt! Och rejäl. ( minns inte priset nu)

• Heleri

Jag köpte en mobil som hette "Korall" i helgen, jättesöt var den och nyinkommen. Den hade "fantasifiskar" i olika färger, tror det kostade 59 kr om jag inte minns fel. Köpte även en turkos fleecepläd som hette "Korall Rocka", som var jättemjuk och formad som en fisk för 39 kr.

• Jojjanna

Tvättlapparna i 10-pack är oumbärliga för oss med kräkbebisar!

Haklapparna däremot är värdelösa, pga att de inte har plastad baksida så blir kläderna under blöta...

• Sannatvåbarn

Vi har skötbord från IKEA som heter DIKTAD som vi är helnöjda med. Har även haft spjälsängen DIKTAD till båda jäntorna och tycker att de har varit JÄTTEBRA!

• desire

ja just det 10-pack tvättlapparna köpte vi med, men vi har de att torka lillans stjärt med vid morgontvätten. Skitbra!!

Håller med dig helt om haklapparna, jojjanna.....totalt värdelösa!

• smurfliten

Vi har ett väggskötbord (Gulliver).. Kanon i vårt minibadrum!

Tvättlapparna använde jag jämt när jag ammade!

Gulliver spjälsängen är jättebra för billig penning..

Badbaljan används flitigt varje dag

Mobil med olika insekter älskade Emma att titta på.. Nu leker hon med den istället

Gulliver Matstol - kanon! Vi har den hemma och har även använt stadig stöddyna i den trots att den egentligen inte är för den stolen (tror jag iaf)..

Matstol Antilop - har vi som extra stol.. Billig och jättebra! Vi har nog köt tre st tror jag.. En som finns hos mormor, en hos farmor och en hos oss som vi har med oss på resor osv..

Fast det kanske är långt fram med stolar

• johandra

Vi har badbalja, Sniglar säng och skötbord, deras fleece-filtar och små frottélappar som är helt oumbärliga!! Är supernöjd med allt

Så shoppa på det ni gillar e mitt tips!

• snokissen

Åh vad kul! Mera! Vi ska ha barn om ca 2 veckor, så ingenting känns långt borta längre.

• lillkarin

Vi har gullivers spjälsäng och Diktad skötbord. Båda har varit jättebra tycker jag. Spjälsängen fick väldigt bra i test och skötbordet är stabilt, stort och rymmer mycket kläder och annat smått och gott som behövs runt skötplatsen.

Utöver det har vi köpt kuddar, täcken och sängkläder när sonen var liten. Kuddarna blev väldigt platta och sladdriga efter ett kort tag men vår son älskar dom och använder dom mer som snuttefilt än som kudde. Nu har han en riktig stor kudde i sängen och använder den lilla "sladdriga" att mysa med.

Vi köpte även en barnservis som heter grodan tror jag. Den blev väldigt ful i diskmaskinen efter få diskningar och locket till muggen är i stort sett inbrottssäker så den servisen skulle jag inte rekommendera men däremot finns det mycket andra färgglada tallrikar och muggar som är bra och roliga att ha på t e x barnkalas.

Jag såg någon i tråden som rekommendera hakklapparna. De var helt oumbärliga för oss som hade en riktig kräkbebis.

• Trinity78
    Jojjanna skrev 2006-03-23 13:15:05 följande:
    Haklapparna däremot är värdelösa, pga att de inte har plastad baksida så blir kläderna under blöta...
    Det är för att alla IKEAs tygartiklar ska gå att "andas igenom", dvs bebisen ska inte kunna kvävas av dem. Lite schysst tanke av dem.
    Reality is a bore
  • snokissen

Puffar lite för min tråd innan jag skriver ut den.

• Millah

Eftersom ni pratar om IKEA, tänkte ja passa på att fråga er om hur mycket badbaljan kostar där ??

• Snova

Vore nästan mer intressant att veta vad folk inte är nöjda med från IKEA, det mesta är ju så bra... Ska nog kolla det!

• vår andra

Är kanonnöjd med skötbädden i vit plast, har faktiskt 3 st
    Deras frottétvättlappar kanonbra till allt möjligt
    Barnstolen Antloop är bra, den står hemma hos farmor och farfar
    Deras sängkläder är bra, speciellt deras dra-på-lakan
    Växa sängen är jag supernöjd med likaså deras spjälsäng Sniglar
    Skötbordet Diktad med överhylla är väl bra, men inte använt så mycket då det står på övervåningen och vi mest är på nedervåningen

• Puck76

tvättlapparna helt klart!!!

Millah: vi fick tag i en tvättbalja som man sätter över badkaret för 1kr!!! fast det var rea och finns nog inte mer... tror de ligger runt 70-80kr.

Svar på tråden Vad är ni nöjda med från Ikea? Skötbord, textil etc.