Ensamma kvinnor
Är 40+ och känner mig ensam. Har tappat kontakten med tidigare vänner. Jag har försökt skapa kontakt och jag är egentligen pratig. Men väldigt ensam. Finns det fler? Vad gör man?
Är 40+ och känner mig ensam. Har tappat kontakten med tidigare vänner. Jag har försökt skapa kontakt och jag är egentligen pratig. Men väldigt ensam. Finns det fler? Vad gör man?
Man dejtar. Det är nog det enda fungerande sättet att få sällskap för det är svårt att få nya vänner upp i åldern.
Man dejtar. Det är nog det enda fungerande sättet att få sällskap för det är svårt att få nya vänner upp i åldern.
Vart i Sverige bor du?
Ja jag kände som du. Nu är jag 50 och har gett upp att hitta väninnor. Så trist. saknar vänner jättemycket. Men försöker acceptera.
Ja jag kände som du. Nu är jag 50 och har gett upp att hitta väninnor. Så trist. saknar vänner jättemycket. Men försöker acceptera.
Samma här... 40+, ensam i en stad där jag knappt känner någon och har ingen större förhoppning om att lära känna nån heller. Visst, man kan skaffa sig ytliga bekanta rätt enkelt men jag har svårt att se att jag ska lyckas få några riktiga vänner här.
Kanske någon kurs som du är intresserad av
Prova appen GoFriendly. Läggs upp event där man kan gå på o träffa nya vänner.
Vart i Sverige bor du?
Jag bor också i södra delen av Sverige vad Malmö, Helsingborg Halmstad? Jag bor i Halmstad :)
Leta rätt på en hobby du gillar. Jag blev indragen först i bågskytte och sen vikingaliv av min dotter och har fått massor med härliga vänner genom det. Även en massa bekanta runt om i Sverige som man kan snacka bort en stund med via nätet.