• Anonym (TS)

Gymtights och hoodie på jobbet

Dagens mode?

Jobbar på kontor och i stort sätt alla kvinnor/tjejer under 30år bär gymtights och hoodie varje dag.

Vi har ingen klädkod direkt, men hallå? Klä er med vett.
    Dessa kläderna passar på gym eller hemmavid.

Inte på ett kontor med kunder också som kommer ibland?

• Svar på tråden Gymtights och hoodie på jobbet
  • Anonym (E)

Gud så trashigt. Jag skulle skämmas som kollega. Prata med chefen om en viss minstanivå..?

• Gameofthrones

Haha, 
    Jag vet 
    Det ser sååå redicilious ut!.

Ja man har väl nån klädkod kan jag tänka mig i de flesta kontorsarbete?

Jag är i klänning, kjol på jobbet. (Kjol till knäna.)  oftast. 

• Anonym (A)

Jag tycker inte att det är passande kontorsklädsel om ni tar emot kunder. Kanske spelar in vilken bransch det är men ändå, nja.

• Anonym (Ha klädkod)

Om arbetsgivaren börjar få problem med att folk inte klär sig tillräckligt propert, eller på ett sätt som inte ställer till problem är det fritt fram att faktiskt ha klädkod.

Det är väldigt svårt att veta vilken typ av verksamhet ni har och om den klädsel du beskriver är ett problem. 

• Anonym (TS)

Dem går dessutom runt i ankelstrumpor, haha. Så trasight, skämmer ut sig själva.

Klart alla skall få klä sig om de vill, men lite vett man väl ha på kontoret bland kollegor och kunder.

• Anonym (jaha)
    Anonym (TS) skrev 2022-02-14 10:35:39 följande:
    Gymtights och hoodie på jobbet

Dagens mode?

Jobbar på kontor och i stort sätt alla kvinnor/tjejer under 30år bär gymtights och hoodie varje dag.

Vi har ingen klädkod direkt, men hallå? Klä er med vett.
    Dessa kläderna passar på gym eller hemmavid.

Inte på ett kontor med kunder också som kommer ibland?

Fast som du skrev så har ni ingen klädkod... alltså får alla klä sig som DE vill. Sen kan ju såklart tycka vad du vill om det och andra kan tycka vad de vill om dig men i slutändan är det deras egen smak som gäller. Vad kunder tycker om det är upp till ledningen att avgöra, inte dig.

Personligen tycker jag det är ruskigt sexigt med gymtights på kvinnor som framhäver deras former och tycker det är klar trevligare att se på än stram kontorsoutfit kopierat efter nån amerikansk film/serie.

Jag föredrar generellt sett variation och mångfald som speglar individens personlighet/smak före likformighet och försöka att sudda bort individualitet.
  • Gameofthrones

Jag tror inte att de bryr sig?

Jag skulle skämmas om jag vore deras kollega. 

För mig är det viktigt klä sig klassiskt, propert enkel stil som passar till ett kontorsjobb. Till arbetet iallafall. Tycker jag. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (TS) skrev 2022-02-14 10:47:35 följande:

Dem går dessutom runt i ankelstrumpor, haha. Så trasight, skämmer ut sig själva.

Klart alla skall få klä sig om de vill, men lite vett man väl ha på kontoret bland kollegor och kunder.

Jag tycker det är snarare du som skämmer ut dig med ditt "snacka skit om kollegorna". För jag kan ge mig fan på att du inte vågar säga det till dem face to face....Drömmer
  • sextiotalist
    Gameofthrones skrev 2022-02-14 10:43:21 följande:

Haha, 
    Jag vet 
    Det ser sååå redicilious ut!.

Ja man har väl nån klädkod kan jag tänka mig i de flesta kontorsarbete?

Jag är i klänning, kjol på jobbet. (Kjol till knäna.)  oftast. 

Har faktiskt aldrig varit med om klädkod på något av de kontor jag arbetat på sedan slutet av 80-talet, nu har jag inte sett gymkläder (men hoodies händer) på kontoren. Men det har varit allt från kostym till trasiga jeans
  • coffeeaddict slash workoutaholic

Det du beskriver hade kanske varit uppseendeväckande för 5-10 år sedan, men är väl närmast vardagsmode idag? Dvs så ser många ut i mataffären, på promenad, hemma, på läkarbesök osv osv. Jag tycker inte att det är anmärkningsvärt. Mode förändras ju som bekant. 
    tights och hoodie visar inte heller hud, är inte mer stötande än tajta jeans/skinnbyxor som är accepterad kontorsklädsel. 

Svar på tråden Gymtights och hoodie på jobbet