Söker hobbypsykolog med expertis på kärlek
Känner mig så hopplös ärligt talat att jag inte vet vad jag ska göra... Så känner att jag lägger mig platt och hoppas på att få något råd eller två härifrån... Sorry för långt inlägg...
Jag har alltid känt en stress kring detta med att hitta en partner, har en inre röst som säger att detta är vad som förväntas av mig, speciellt nu när jag börjar bli till åren (23 år). Det blir att jag hela tiden jagat det, känner att jag vill ha det men av fel anledning. Inbillar mig att om jag har en relation kommer jag känna trygghet, kunna släppa den här stressen, känna mig normal, och vem vill inte ha någon att komma hem till? Men samtidigt känner jag att när jag väl har det så orkar jag inte, tycker det är jobbigt och känner mig i stället stressad över hur jag ska bete mig och vad som förväntas av mig då, har därmed mycket hjärnspöken. Sen känner jag mycket oro för vad mina föräldrar ska tycka, duger den här killen i deras ögon. Därmed blir det att jag försöker hålla alla dörrar öppna och inte binda upp mig vid någon, vilket blir att jag aldrig stannar upp och ser vad jag har utan hela tiden söker och tänker kan jag hitta någon som är bättre. Jag lever mycket i framtiden och inte här och nu.
Det brukar bli att jag väljer killar att hänga upp mig vid som avvisar mig och där chansen för att vi skulle bli ett par är minimal något som gör att jag mår dåligt och bryter ner mig själv. De killar som ger mig uppmärksamhet och visar intresse för mig avfärdar jag i stället. Så brukar bli att jag hamnar i ett av två lägen, det finns de killar jag är attraherad av men som inte ger mig någon bekräftelse och det finns killar som är underbara men som jag inte känner mig attraherad av.
Tänkte jag skulle bryta mönstret och har nu testat att ge en av killarna som gillar mig en chans. Han är jättefin på många sätt och ger mig ingen anledning att känna tvekan eller osäkerhet, men känner mig inte attraherad av honom och jag börjar nu leta fel på honom. Känner mig så hemsk.
Vad ska jag göra för att chilla och sluta bry mig om vad andra tänker???