du är va du äter!!
nån som tittar på de?
om man kunde va så nyttig...
förresten är det nån som har nå nyttiga och goda recept?
nån som tittar på de?
om man kunde va så nyttig...
förresten är det nån som har nå nyttiga och goda recept?
Kila in på tv3`s hemsida..där hittar du många av recepten från programet
I söndags åt jag faktiskt sniglar!!!
Och nu har jag det så lååångsaamt - kanske finns något samband
Jag följer varje program..
ja det är verkligen nyttig mat men vilket diet att följa, as svårt..
recept finns på Tv3´s hemsida klicka dig fram till "du är vad du äter" sidan så finns ALLA recept som görs i programmet.
SVejsan: Hur smakar sniglar? Är det inte segt? Är lite skeptiskt men men..
Jag köpte ett paket gröna linser och bak på paketet stod ett supergott recept på vitkålsgratäng. Har lagat det två gånger nu och det är supergott. Och nyttigt såklart. Mums!
lassesdotter
åh det låter gott! Vad är det för märke på linserna? Finns ju hundratals och jag känner inte för att gå och leta
Eller kan du skriva ner receptet någon gång tror du?
låter gott.. väntar på receptet...
Okejrå, har hämtat paketet nu. Friggs gröna linser.
Vitkålsgratäng 4 portioner
2 dl gröna linser
2 dl vatten
olivolja
2 grovhackade gula lökar
700 gr vitkål i bitar
400 gr krossade tomater
2 msk tomatpuré
1/2 tsk timjan
salt vitpeppar
riven ost
Sätt ugnen på 225 gr. Skölj och koka linserna enl anvisning. Fräs lök och vitkål mjuka tillsammans (måste göras i två omgångar om man inte har en JÄTTE-stekpanna). Lägg i ungsfast form. Blanda den de krossade tomaterna (jag brukar ta lite extra och späda med vattnet), tomatpuré och kryddor (har använt en kryddblandning med oregano, timjan, rosmarin mm) med de färdigkokta linserna och häll blandningen över vitkålen. Strö över ost om du vill (nästan lika gott utan) och gratinera i 15 minuter. Supergott!
lassesdotter
åh vad smaskigt!
Tack så jättemycket!
Tackar för receptet.. medd när vi provat.. det låter verkligen gott
Karra
lite OT: Sniglar smakar mest av vitlökssmöret dem tillagas i, konsistensen är väl lite åt bläckfiskhållet, dock lite mindre elastiskt. Men GOTT! Vår 7-åring tyckte om det men lillebror nobbade efter provsmakningen...
Karra
lite OT: Sniglar smakar mest av vitlökssmöret dem tillagas i, konsistensen är väl lite åt bläckfiskhållet, dock lite mindre elastiskt. Men GOTT! Vår 7-åring tyckte om det men lillebror nobbade efter provsmakningen...
Ja prova och säg vad ni tycker!
Sniglar... brrr....
åhh demåste jag testa... hoppas det är nyttigt