Vabba ett barn, syskon på förskolan?
Jag har två barn varav de båda varit mycket sjuka sedan de började i höstas efter semestern. Dels har ju covid gjort att de ska vara hemma vid minsta snuva så vi har helt enkelt varit hemma rätt mycket. När lilla barnet är sjuk är stora också hemma och tvärtom. Detta verkar nu förskolan reagera på. De verkar tro att jag inte tycker att barnen har det bra där. Vilket jag absolut tycker att de har. Saker i stil med ?vi tar också bra hand om X, han har det bra här? har uttryckts. Jag tvivlar verkligen inte på att barnen har det bra på förskolan. Pedagogerna är jättebra och barnen trivs! Dock känns det dels onödigt att klä på båda och lämna när jag ändå är hemma med ett barn. Sen tänker jag att jag minskar risken för sjukdom igen om jag har båda hemma samtidigt så den andra inte drar hem något nytt. Sen älskar jag ju givetvis att umgås med mina barn. Hur gör ni andra och har er förskola reagerat på att ni har alla syskon hemma om ett syskon är sjukt?
Det hade varit en annan femma om pedagogerna sa att barnen kanske blir utanför i gruppen och inte riktigt kommer in i gruppen eller dylikt men något sådant har inte beskrivits för mig.