• Dalaa

    Stress

    jag har varit stressad under en längre period för att jag har sjukdomen ocd och därför vill jag fråga om de finns något kosttillskott eller om jag borde fara till vård centralen och kolla upp om jag kanske tappat nånting viktigt i min kroppen, jag har sett att mitt ansikte har fått mer linjer och rynkor och jag åldras snabbare jag använder återfuktande serum samt vitamin c hög halt av vitamin c plus att jag använder moisturiser efter det. jag använder mediciner som heter venlafaxin och attentin. jag började nyligen med kosttillskot som heter collagen, multivitamin för män samt 1000 mg vitamin c. jag har börja dricka mer vatten och försöker äta nyttigare, svar skulle verkligen uppskattas. och vill tillägga att jag endast är 18 år.

  • Svar på tråden Stress
  • Jag är bara jag

    Nej, du har vare sig linjer eller rynkor och du åldras inte snabbare än nån annan. Allt sitter i ditt huvud. Du är 18 och alltså i dina bästa år utseendemässigt. Skippa dyra produkter, fortsätt gå i terapi. Äter du allsidig kost har du ingen brist. Möjligt undantag d-vitamin som de flesta borde äta lite extra av vintertid.

Svar på tråden Stress