• Kittylover12

    Blir hon deprimerad??

    Jag vet att man inte ska lämna en kattunge ensam 8-16 (8h i streck). Men är det lugnt om hon lämnas i max 5h åt gången? Kommer hon bli deprimerad om jag inte köper kattkompis? 

  • Svar på tråden Blir hon deprimerad??
  • Anonym (G)

    Kattungar vill ha sällskap, så hon skulle uppsatta en kattkompis. Jag vet inte om hon kommer bli deprimerad, men hon kommer garanterat sakna dig när du är borta. 

  • Anonym (Släkting)

    Finns omfattande studier på att katter inte bryr sig om sällskap om de inte är släkt med varandra och därmed tillhör samma "flock"
    Så tror inte det spelar någon roll mer än att lindra ditt dåliga samvete 

  • Kittylover12
    Anonym (Släkting) skrev 2022-02-15 21:50:07 följande:

    Finns omfattande studier på att katter inte bryr sig om sällskap om de inte är släkt med varandra och därmed tillhör samma "flock"
    Så tror inte det spelar någon roll mer än att lindra ditt dåliga samvete 


    Är det sant?! Gud vad skönt att höra! 

    Stämmer detta även in på kattungar? 
  • Dexter dot com

    Oftast mår katter bäst om dom har sällskap av en katt till och två katter som vuxit upp ihop har ofta stort utbyte av varandra. Innekatter har större behov av sällskap än utekatter även om min utekatt gärna hänger med mig och hunden på promenad och när vi pysslar i trädgården.
    Är du borta 5 timmar per dygn tror jag din katt kommer klara det bra men många är ju på jobbet 8-9 timmar, kommer hem en stund och lämnar hemmet igen för gym,bio osv och det är absolut inte schyst mot katten.

Svar på tråden Blir hon deprimerad??