Anonym (Törnrosa) skrev 2022-02-16 11:45:24 följande:
Alla hjärtans dag
Hej på er!
Är man en barnrumpa om man blir ledsen för att ens partner helt skiter i en på alla hjärtans dag? Jag är 30+.
Han fick inget märkvärdigt av mig och jag tycker inte att det är poängen heller men det är just tanken. Mest av allt hade jag önskat ett litet kort där han skriver nåt fint. Det behöver inte vara något sjukt poetiskt, han kan ju bara skriva hur mycket han älskar mig eller vad jag betyder för honom till exempel.
När jag frågade honom om alla hjärtans dag blev han sur, gick senare och köpte en chokladask som han sträckte fram till mig, då började jag gråta för jag blev så irriterad och otroligt ledsen.
Vi pratade och jag sa att poängen är inte att han ska ruinera sig för att ge mig dyra presenter, jag vill bara höra/få veta att han älskar mig. Jag vet inte om han förstår eller inte, det spelar ingen roll för det är försent i alla fall.
Nå, någon mer besviken/ledsen där ute?
Är man 3 år om man blir ledsen?
Jag tycker generellt att såna här dagar då man förväntas prestera kärleksbetygelser är rätt jobbiga. Särskilt om man har olika förväntningar på dagen och nån annan förväntar sig att man ska göra på nåt speciellt sätt som inte ens uttalats innan. Utan du bara kommer med din besvikelse, han försöker tillgodose, och då blir du ännu mer besviken för han meeenar det inte. Ja, jag tycker att det är en aning barnsligt.
I år var Alla hjärtan också på en måndag, alla i familjen var trötta efter jobb och skola, och det skulle hängas tvätt, läsas läxor med ungarna och lagas middag. Vem orkar nåt tramsig Alla hjärtan då?
OM den här dagen är viktig för dig att fira - säg då det rakt ut till din sambo. För på tal att du vill att ni firar varandra och er kärlek, specificera hur firandet kan se ut. Tex att du vill gå ut och äta, du vill ha choklad, du vill ha blommor. Vad vill han? Om vi skulle fira den här dagen i vår familj så skulle vi göra nåt gemensamt, typ nån köper en chokladask som vi sen äter. Jag skulle aldrig förvänta mig att min man förberett nån spektakulär överraskning och även förväntade sig att jag skulle göra detsamma.