• MammaFridaaa

Tre månaders bebis mjölkallergiker men någon mer är fel. HJÄLP MIG!!

Jag har en son på tre månader som varit ledsen till och från sen han var ca 2-3 veckor. Det blev lite bättre när jag slutade Amma och började med mjölkfri ersättning, först fick han nutramigen och nu ska vi prova pepticat. men många symtom kvarstår. Börjar fundera på tyst reflux eller liknande. BVC säger väl mest att om det är kolik finns det inget att göra. Men jag kan inte stå Och se på när jag ser hur ont min bebis har och hur han lider. Jag har provat minifom, magdroppar, bytt d droppar till vattenbaserade, pysventil, magmassage, känns som jag provat allt. jag står här med min bebis som är tre månader och kan fortfarande inte urskilja skriken.

symtomen:

Gråter VARJE gång han vaknar

Kan gå från ledsen till glad till ledsen på 5 min

Sover oroligt

Gnyr, rycker, gnuggar sig i ögonen, väcker sig själv 

Något som stör, andas fort och sväljer, får hicka

Låter förkyld på natten

Sover Max 2 h i sträck och vaknar super ledsen och blir ännu ledsnare när man tar upp honom

Gnällig missnöjd 

?Högfärdshosta?

Vaknar av att dra in luft hård och rycker till - andningsuppehåll? 

Svamp i munnen som inte försvinner

Kväljningar 

Besvärad av att svälja emellanåt speciellt när han sover 

Gnuggar sig på näsan-gråter

• Svar på tråden Tre månaders bebis mjölkallergiker men någon mer är fel. HJÄLP MIG!!
  • Tusse89

Barn med reflux har ofta mjölkallergi. Så det är inte omöjligt, symptomen låter som reflux, tyst reflux. Be om remiss till en Barn och ungdomsmedicins mottagning. Pepticate är inte helt mjölkfri ersättning heller, Alfamino och Neocate är helt mjölkfria så kan också behöva byta till helt mjölkfri.

• ElaineBenes

Vill inte förringa din känsla av att något är fel, ofta känner man sitt barn bäst. Men vill även tillägga att ungefär så var min tjej också runt den åldern. 

Gnällig och skrikig nästan konstant. 

Fick ge henne mat lite men ofta, annars verkade hon få ont i magen och kräktes ofta. Provade aldrig mjölkfri ersättning men upplevde att Sempers funkade bättre än Nan.

Sov inga längre stunder och ja, hon skrek innan hon slog upp ögonen. 

Nu hade hon en lång sjukhusvistelse från 4-månaders ålder så svårt att säga extra när det vände men upplevde att mycket blev bättre när hon började äta mat.

Svar på tråden Tre månaders bebis mjölkallergiker men någon mer är fel. HJÄLP MIG!!