Skilja sig?
Hej!
Jag och min fru träffades tidigt i våra 20-år och det var redan bökigt då. Det blev mycket emotionell misshandel och fysisk misshandel från hennes sida (japp, jag är en man) men efter massa lovord om förbättring och visst har det blivit det så fortsatte jag kvar i förhållandet. Sen kom otrogenheten och där var jag nära att avsluta det hela men igen, hon kunde förbättras och saker o ting blev bättre. Vi har även startat företag tillsammans som det går jättebra för och det känns som att det är vad som håller mig kvar för det mesta. Nu på senaste åren blev jag diagnostiserad med depression och fick piller för det, samt så har vi gått på parterapi och även jag tar egna terapistunder. Känns som att allt liksom flyter på, men då och då spricker det igen och varje gång så tänker jag på hur mycket bättre jag skulle må utan det här förhållandet. Det kommer i vågor, och jag undrar ifall det är nåt bara för stunden. Men ju mer jag jobbat på mig själv desto mer har jag märkt hur min självkänsla har tryckts ner i marken, det var inte så illa med det innan vi träffades. Jag har läst lite om narcissism och det är lite för träffande på vissa punkter, men samtidigt inte.. Så jag är väldigt förvirrad och rädd.. Ska ta upp det här i min terapi nästa gång men jag har inte riktigt nån annan att prata med, jag vet att om jag tar upp det med familjen så kommer dom rösta på att skilja sig. Jag ändå älskar min fru och vårt liv tillsammans, men ibland blir jag osäker på mina känslor. Jag har ju blivit upplärd att trycka ner dom, men det känns bättre att öppna upp sig.
Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget men nu har jag iaf fått det sagt!