• Sofim

Tandvärk!!! Panik!!

Var hos tandläkaren i går för just tandvärk. Men man kan ju inte röntga så vi var lite osäkra på vilkken tand osv. Dom rensade tandköttet och kollade så där inte var en inflammation. MEN..... nu jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv. Nu vet jag defenitivt vilken tand det är. Antagligen är nerven död och behöver rotfyllas. Har inte ätit sen igår eftermiddag för jag kan inte pressa ihop tänderna.

Har fått en ny tid kl 14.00.

Sen efter denna klagan så undrar jag hur det är med bedövning. Jag vet inte om jag klarar att borra så djupt utan bedövning. Är det ok????

Andra bra tips mot tandvärk mottages hjärtligt.

Mvh Sofi

• Svar på tråden Tandvärk!!! Panik!!
  • Angel med Kevin

du kan få bedövning om du vill..det skulle jag tagit om jag vore du

Lyckat Till

• dutten

Ta en bomullstuss dränk den i sprit/wiskey - sätt in i munnen bit ihop!

Det gör ont ett litet tag men sen bedövar det.
    Fy för tandvärk:( *lider med dig*
    Tror att det är ok med bedövning trots grav.

Lycka till
    dutten

• turia

Man kan visst röntga, jag var nyligen till tandis o hon sa att det var helt upp till mig, det handlar om så liten strålning+att du får ett skynke på dig. Jag avstod för att jag vet att jag inte har nått krux m tand ( går varje år)

• Ankan77

Stackare!!! Är det en rotfyllning du måste göra, hade jag tagit all bedövning som finns. Fråga tandl om det är ok för lille bebbens skull, de borde veta vad som gäller!
    Lycka till!
    Kram

• Magen

Hej!

jag har gjort en rotfyllning och var innan dess dödsförskräckt! Jag gillar ju int ens att fixa pyttehål.

Men, det visade sig att det hade gått rätt långt och nerven var död och då kan man inte känna något. Det är ju nerven som ger smärtan. Så jag gjorde min rotfyllning utan bedövning.

Sedan var det ju obehagligt att ha så mycket saker i munnen och att det tog lång tid och man fick komma tillbaka flera gånger, men det är ju en annan femma.

Så hoppas att nerven är död, så löser det sig nog. Annars är det säkert grönt med bedövning. om jag inte minns fel är det samma verksamma substans i tandläkarbedövningen som i den man kan få på förlossningen, så det kan ju gärna inte vara farligt för bebisen.

Lycka till!

• Sofim

Tack för ert stöd!!

Sitter nu på jobb och försöker trycka i mig en banan så jag ska kunna jobba till 14. Jag har aldrig haft tandvärk och jag önskar inte min värsta fiende detta!!!!

Kram från en kvidande Sofi

• madde18

när jag va hos tandläkaren så fick jag bedövning och att dom röntga mig utan något skynke...o inget har hänt me min lille i magen...så d e helt okej båda delar...
    kram

• Emser

Jag hade en otrolig tandvärk för ca en månad sedan.
    Jag fick en akut tid hos tandläkaren och eftersom jag är gravid så fick jag ett heltäckande skydd på mig.
    Det visade sig att tanden var död
    Bara att dra ut den. Fick vanlig bedövning och ut åkte tanden

• Helena77

Man kan röntga fast man är gravid och då bör man tala om det så att man får blyförkläde.Givetvis ska man ju inte göra det i onödan,men i ett nödfall ska det inte vara någon fara.Och bedövning kan man också ta,berätta att du är gravid så vet dom vilken bedövning som ska tas.Jag är också riktigt tandläkarrädd men fick jordens tandvärk och hade inget val...blev tvungen att gå dit.Ficka välja på att göra rotfyllning eller dra ut tanden-jag drog ut den för den satt så långt bak så det syns ändå inte.Och trots allt gick det faktiskt bra!Det kommer det att göra för dig med,lycka till!

Svar på tråden Tandvärk!!! Panik!!