• Jungfru1

Varför är det så svårt

Gift sedan 10 år och vart tillsammans i 20 år. 2 barn på 6 och andra 15.
    Vi har haft goda samt dåliga år tillsammans. 
    För 8 år sen var min man otrogen med en mycket nära vän i familjen som bodde med hans familj. Hon som var en i familjen och lika gammal som hans yngsta systee samt bästa vänner. De sågs som systrar.
    Den kvinnan var min man otrogen mot. Alla blev chockade.r det kom ut, och genom mig då jag hittade dem o sonens sovrum. Hon försvann i våra liv och jag slutligen förlät min man. 
    2 år efter kom barn nr2 och ytterligare 2 år fick jag veta han var otrogen igen. Han fick flytta ut, och bodde hos sina föräldrar som bodde 2 min fr oss.
    14 månader gick det blev vi igen, ja jag gick tillbaka och samma veva berättade han att personen han va otrogen med var samma kvinna som försvann ur våra liv för 4år sedan. 
    Valde fortsätta och mitt i allt vi sålde lägenhet för att köpa hus osv som var våra dröm sedan tonåren berättade kvinnan hon var gravid i 2a månaden. Hon trodde min man skulle gå till henne men så blev inte fallet. Han skulle ta ansvar av barnet. Barnet föddes samma veva vi flyttade till hus. 
    Nu 2 år har gått och det har inte alls vart som jag trodde. Kvinnan har vart där på och gjort de all jobbigt. Hon kräver saker och blir det inte som hon vill eller tycker så är min man dålig pappa. Han får umgås med sonen varje söndag fast hos enbart hos henne. Så vill hon det ska vara tills han är 3-4 år. Förra sommaren började hon jobba och min man fick ta hand om barnet men på hennes villkor att de hos henne precis då vi hade vår semester. Efter massa tjafs fick hon inte som hon ville. Barnet var hos oss 2v på dagarna endast. Gick hur bra som helst. Han trivdes och nu blir han 2 i maj. Samma regler endast hos henne min man. Åste gå. Nu har jag nått botten. För min man gör inget heller utan gör exakt de hon vill för att hon inte ska bli sur. Men jag får tåla de i några år till. Det är som de spelar lyckliga familjen varje söndag till o mer ute o handlar osv. 
    Min man är över trött. Han börja även plugga. Så nu plugg pluss jobb heltid. Ingen tålamod. Jag gör allt hemma. Han alltid trött. Knappt umgås med våra barn för han orka inte. Och nu är jag trött hur mycket ska jag hålla eller stå ut med. Varför tar han hennes parti jämt. Hon får inte bli sur eller sårad men för mig skit samma. 
    Så trött o sårad och allt. Nu räcker det.
    Både min o hans familj fattar inte hur jg står ut. Han tar aldrig oss först men lovar allt möjligt. Och säger man något så får han utbrott. För han ser inte de så att de fel utan han vill ha bägge oss nöjda. Även hans föräldrar och systrar har försökt nå han men de blir bara diskussion och att de inte talas vid på veckor för han har rätt o all vi fel i allt.

Han hr stort bekräftelse behov också samt om man säger något han inte håller med eller tycker så blir han arg och gör de som vårat fel. 

Jag känner nu jag måste lämna kommer aldrig bli lyvklig
  • Svar på tråden Varför är det så svårt
  • Anonym (Lämna honom)

Inte en dag för tidigt

• Anonym (G.)

Håller med ovan. förvånad att du stått ut så länge.. att förlåta och gå vidare är ju en sak om personen ändrar sig men att han dessutom har mage att vara otrogen igen utan att skydda sig, skrämmande beteende från en vuxen man. I mina ögon har han fått på tok för många chanser redan och han själv verkar ju knappt ens medveten om sitt eget beteende? Han är inte värd dig eller en familj alls.. 

• Jungfru1

Har tänkt mycket och kommit fram att min man har ingen medkänsla alls. Jag berättade alla mina känslor hur jag mått och även brast i gråt. Han kramade mig och sa att han förstod och det är jobbigt för han med. Och sen efter tag när jag lugnade mig frågade han om inte vi ska ha maraton sex? Alltså denna människa är inte ok någonstans. Det som jag inte känner igen han längre han är inte samma person.
    Näe hans beteende är totalblåst. 
    Jag måste få styrka och lämna, min äldsta son sa till mig härom dagen "mamma du är inte lycklig, är inte det dags för pappa sårar dig bara och du förtjänar inte han". Han märker av allting och ser sin fars betende inte är ok.
    Min största rädsla är att jag kommer inte ha barnen alltid hos mig och det dödar mig inombords då det är jag som gjort allt för dem. Min man har ingen tålamod och bara skäller på dem för allt och umgås knappt med dem. Det är jag som är där för dem. ????

• riversnroads

Ibland förundras jag över hur långt, oftast kvinnor, är beredda att gå för en, ursäkta, sketen man. För det är vad han verkar vara utifrån din beskrivning. det är inget fel på älskarinnan För hon är väl lika besviken hon på hur livet blev. Vi vet ju inte vad han har suttit och lovat henne för han har uppenbarligen gått tillbaka ett antal ggr. Och sedan ska stackars barn blandas in i folks äckliga förehavanden med vetskap att barnet kommer gå
    rätt ut i delad vårdnad och varannan vecka vistelser. 

varför gör du som du gör mot dig själv? Du begår skada på
    dig själv, din psykiska hälsa och var är ditt ansvar i det hela? Vad förväntar  du dig av en man som systematiskt har svikit och rent av pissat på dig och dina känslor.
    fyfan, är vi kvinnor inte starkare och bättre än så.
    jag tror du vet vad du bör göra men jag värnar nog mer om
    barnet/ barnen i detta. 

• Anonym (Gränser)

Jag är helt med på att jobba på sin relation och försöka se det bästa i den man är tillsammans med.

Men någonstans går gränsen.
    Du är ihop med en man som älskar sig själv. Han har uppenbarligen inte någon känsla för vad som är totalt över gränsen och nu är det upp till dig att faktiskt göra lite åtgärder för att det inte fortsätter drabba dig.
    Jag förutsätter att du tyckt det varit viktigt att hålla ihop, men för din egen skull tycker jag du faktiskt behöver påbörja att lämna denna man.
  • Zaxika

Du resonerar väldigt klokt TS.
    Han är duktig på att prata, men det är hans beteende man ska titta på. 
    Jag hejar på dig. Du kommer klara dig fint utan honom, och för många steppar pappan upp i samband med separation så tänk inte på det nu. Det kommer gå bra.
    Lycka till och var snäll mot dig själv!

• Jungfru1

Tack för att ni tagit tid och läsa min historia. 

Jag känner mig i nuläget så dum att jag låtit mig manipuleras av min man och trott på allt han säger, som sagt han är rätt duktigt på det han gör och övertygande i allt han säger men bakom det hela är allt ett spel. Har läst nu om narcissist personlighet och mycket stämmer in på han med tanke på han inte har någon medkänsla, älskar sig själv och allt han gör är rätt och det är vårat fel han gör som han gör, och älskar både bekräftelse och uppmärksamhet. 
    Vi har haft en relation sedan tonåren (15årinngar)  och det känns som jag inte känner till annat och har nog vart rädd att vara ensam. 
    Men nu, jag vet lite sent så har jag vaknat och lyssnat på mitt inre "jag" att jag ska ta ett slut på det hela. Nu ska jag verkligen tänka på mig och våra barn.
    Varför utsätta mig mer i detta elände och varför har jag utsatt mig i all denna röra. Varför? Brist på självförtroende. 
    Men näe inte mer! Känner sådan kraft jag aldrig haft för och ser fram emot ett liv med gott framöver. ????????

• Anonym (Gränser)
    Jungfru1 skrev 2022-02-18 10:58:21 följande:

Tack för att ni tagit tid och läsa min historia. 

Jag känner mig i nuläget så dum att jag låtit mig manipuleras av min man och trott på allt han säger, som sagt han är rätt duktigt på det han gör och övertygande i allt han säger men bakom det hela är allt ett spel. Har läst nu om narcissist personlighet och mycket stämmer in på han med tanke på han inte har någon medkänsla, älskar sig själv och allt han gör är rätt och det är vårat fel han gör som han gör, och älskar både bekräftelse och uppmärksamhet. 
    Vi har haft en relation sedan tonåren (15årinngar)  och det känns som jag inte känner till annat och har nog vart rädd att vara ensam. 
    Men nu, jag vet lite sent så har jag vaknat och lyssnat på mitt inre "jag" att jag ska ta ett slut på det hela. Nu ska jag verkligen tänka på mig och våra barn.
    Varför utsätta mig mer i detta elände och varför har jag utsatt mig i all denna röra. Varför? Brist på självförtroende. 
    Men näe inte mer! Känner sådan kraft jag aldrig haft för och ser fram emot ett liv med gott framöver. ????????

Jag vet faktiskt inte om du har dåligt självförtroende, eller om du helt enkelt faktiskt blev lurad av en charmig skitstövel.
    Det är jävligt mycket lättare att inbilla sig att man själv inte kommer att bli lurad, att man själv har förmågan och kraft att i förväg se vartåt det lutar ....

Använd nu dem a kraft du fått, av att faktiskt få nog och lämna honom bakom dig. 
Svar på tråden Varför är det så svårt