Varför är det så svårt
Gift sedan 10 år och vart tillsammans i 20 år. 2 barn på 6 och andra 15.
Vi har haft goda samt dåliga år tillsammans.
För 8 år sen var min man otrogen med en mycket nära vän i familjen som bodde med hans familj. Hon som var en i familjen och lika gammal som hans yngsta systee samt bästa vänner. De sågs som systrar.
Den kvinnan var min man otrogen mot. Alla blev chockade.r det kom ut, och genom mig då jag hittade dem o sonens sovrum. Hon försvann i våra liv och jag slutligen förlät min man.
2 år efter kom barn nr2 och ytterligare 2 år fick jag veta han var otrogen igen. Han fick flytta ut, och bodde hos sina föräldrar som bodde 2 min fr oss.
14 månader gick det blev vi igen, ja jag gick tillbaka och samma veva berättade han att personen han va otrogen med var samma kvinna som försvann ur våra liv för 4år sedan.
Valde fortsätta och mitt i allt vi sålde lägenhet för att köpa hus osv som var våra dröm sedan tonåren berättade kvinnan hon var gravid i 2a månaden. Hon trodde min man skulle gå till henne men så blev inte fallet. Han skulle ta ansvar av barnet. Barnet föddes samma veva vi flyttade till hus.
Nu 2 år har gått och det har inte alls vart som jag trodde. Kvinnan har vart där på och gjort de all jobbigt. Hon kräver saker och blir det inte som hon vill eller tycker så är min man dålig pappa. Han får umgås med sonen varje söndag fast hos enbart hos henne. Så vill hon det ska vara tills han är 3-4 år. Förra sommaren började hon jobba och min man fick ta hand om barnet men på hennes villkor att de hos henne precis då vi hade vår semester. Efter massa tjafs fick hon inte som hon ville. Barnet var hos oss 2v på dagarna endast. Gick hur bra som helst. Han trivdes och nu blir han 2 i maj. Samma regler endast hos henne min man. Åste gå. Nu har jag nått botten. För min man gör inget heller utan gör exakt de hon vill för att hon inte ska bli sur. Men jag får tåla de i några år till. Det är som de spelar lyckliga familjen varje söndag till o mer ute o handlar osv.
Min man är över trött. Han börja även plugga. Så nu plugg pluss jobb heltid. Ingen tålamod. Jag gör allt hemma. Han alltid trött. Knappt umgås med våra barn för han orka inte. Och nu är jag trött hur mycket ska jag hålla eller stå ut med. Varför tar han hennes parti jämt. Hon får inte bli sur eller sårad men för mig skit samma.
Så trött o sårad och allt. Nu räcker det.
Både min o hans familj fattar inte hur jg står ut. Han tar aldrig oss först men lovar allt möjligt. Och säger man något så får han utbrott. För han ser inte de så att de fel utan han vill ha bägge oss nöjda. Även hans föräldrar och systrar har försökt nå han men de blir bara diskussion och att de inte talas vid på veckor för han har rätt o all vi fel i allt.
Han hr stort bekräftelse behov också samt om man säger något han inte håller med eller tycker så blir han arg och gör de som vårat fel.