• Lovisaa86

    Såg ni hjärtat på VUL i v 6?

    Hej. Jag är i vecka 6+1 och har gjort två ultraljud med anledning av risigare utomkvedshavandeska och vid dessa kunde ej hjärta ses. 


    är det någon mer som gjort vul o ej sett hjärtat i vecka 6? 


    blur lite orolig 

  • Svar på tråden Såg ni hjärtat på VUL i v 6?
  • Gasellen87

    Har sett hjärtat slå med andra barnet i den veckan. Med tredje barnet syntes varken hjärtslag eller foster, dock backades jag då 6 dagar, då hon bara såg hinnesäck och gulesäck. fick återkomma två veckor senare och då fanns foster med hjärtslag. Känns som det är väldigt olika. Vad sa läkaren? Fanns foster och sånt i rätt storlek? 

  • Lovisaa86
    Gasellen87 skrev 2022-02-17 20:52:31 följande:

    Har sett hjärtat slå med andra barnet i den veckan. Med tredje barnet syntes varken hjärtslag eller foster, dock backades jag då 6 dagar, då hon bara såg hinnesäck och gulesäck. fick återkomma två veckor senare och då fanns foster med hjärtslag. Känns som det är väldigt olika. Vad sa läkaren? Fanns foster och sånt i rätt storlek? 


    Allt fanns på plats o fostret var 7 mm. Första läkaren sa att jag skulle göra abort, andra läkaren sa att jag skulle avvakta o göra nytt ultraljud om en vecka 
  • Gasellen87
    Lovisaa86 skrev 2022-02-18 14:47:11 följande:
    Allt fanns på plats o fostret var 7 mm. Första läkaren sa att jag skulle göra abort, andra läkaren sa att jag skulle avvakta o göra nytt ultraljud om en vecka 
    Okej, då är det bara att hålla tummarna. Tror den veckan är på gränsen till om man kan se hjärtat eller inte. Hoppas det går bra. 
  • blåblomster

    Kom precis hem från mitt VUL på IVF-kliniken. Då vi gjort IVF visste läkaren ganska exakt att jag är 6+5 idag. Jag såg inget hjärta men hörde det (mycket udda känsla), hon sa att man kunde se det, men sa samtidigt att det inte hade varit någon katastrof om inte gått än, då hade vi försökt igen om nån vecka. Så jag gissar att det är väldigt individuellt.  

  • Flip12

    Jag var i 6+1. Inget hjärta och mindre foster än vad den skulle vara. Nytt ultraljud en vecka senare. Under den låååånga veckan hann jag tänka för mycket och mentalt ställde jag in mig på att det var kört. En vecka senare fanns hjärtslag och fostret hade vuxit. Men blev tillbakadlyttad några dagar vilket jag tycker är märkligt då jag vet exakt när jag hade ägglossning. Men men blir spännande att se om två veckor vid nästa ultraljud?.

  • majarg
    Lovisaa86 skrev 2022-02-17 19:08:02 följande:
    Såg ni hjärtat på VUL i v 6?

    Hej. Jag är i vecka 6+1 och har gjort två ultraljud med anledning av risigare utomkvedshavandeska och vid dessa kunde ej hjärta ses. 


    är det någon mer som gjort vul o ej sett hjärtat i vecka 6? 


    blur lite orolig 


    Hört att det kan vara på gränsen då, tom för tidigt. 

    jag ska göra tidigt ultraljud nästa vecka av samma anledning och kommer då vara 6+4, barnmorskan sa att det är på gränsen för att se hjärtat då men att syftet främst är för att se att allt är på rätt plats. och att läkaren utifrån det kunde boka om, eller boka ytterligare en tid för att kolla allt

Svar på tråden Såg ni hjärtat på VUL i v 6?