• pollyankan

    Mellis med kompisar

    Vill ha tips på mellis som min 11 åriga son kan göra själv. Och som passar när kompisar följer med hem. 

  • Svar på tråden Mellis med kompisar
  • nomina

    Varma mackor i sån smörgåsgrill är enkelt, varmt och gott!
    Skinka, ost och toastbröd allt som behövs Glad

  • nnnnnnnn

    Vi har kört på vanliga mackor med lite olika pålägg tex kokt ägg brukar vara poppis och såklart ost och skinka, fil/yoghurt med flingor, frukt och kanske en köpt smoothie eller juice.
    Bara att ställa fram.
    Vi har försökt undvika varma saker eftersom våra barn lätt blir lite speedade när de har kompisar med och risken att glömma bort det eller bränna sig är onödig.

  • Gameofthrones

    Toast flingor, fil mjölk, te, varm choklad eller kall. Äggmackor? Färsk frukt med müsli.
    Äggröra? Pannkakor? Tunnbrödsrulle? 

  • Tow2Mater
    Gameofthrones skrev 2022-02-17 22:36:36 följande:
    Toast flingor, fil mjölk, te, varm choklad eller kall. Äggmackor? Färsk frukt med müsli.
    Äggröra? Pannkakor? Tunnbrödsrulle? 
    Skulle du lita på att en 11 åring med kompis kan fixa till äggröra eller pannkakor? Kanske om de är vana i köket?

    Ar ingen vuxen hemma skulle jag inte ens lita på att de stänger av spisen....
  • Kexsmula

    Müsli med någon god smak tillsammans med en god yoghurt, mackor med kokta ägg (kan man koka innan och ha färdigt i kylen) och kaviar, eller mackor med ost och skinka. Billys panpizzor eller Gorbys piroger.

  • Gameofthrones
    Tow2Mater skrev 2022-02-17 22:47:03 följande:
    Skulle du lita på att en 11 åring med kompis kan fixa till äggröra eller pannkakor? Kanske om de är vana i köket?

    Ar ingen vuxen hemma skulle jag inte ens lita på att de stänger av spisen....
    Mina barn från årskurs snart årskurs 2-8.
    3 barn mina två äldsta lagar hemlagade dumplings, nudlar,förduha snabbnudlar till pannkaka, toast.

    Ja det är vana i köket det är från mig. 

    Men du har rätt många kan inte laga mat och att kunna lita på sina barn med spis. Och med en viss ålder. :) 
  • Gameofthrones
    Tow2Mater skrev 2022-02-17 22:47:03 följande:
    Skulle du lita på att en 11 åring med kompis kan fixa till äggröra eller pannkakor? Kanske om de är vana i köket?

    Ar ingen vuxen hemma skulle jag inte ens lita på att de stänger av spisen....
    Förpackade snabbnudlar ska det stå*
  • Gameofthrones
    Tow2Mater skrev 2022-02-17 23:12:23 följande:

    Micro-popcorn


    Japp det funkar det med 
Svar på tråden Mellis med kompisar