Anonym (Mm) skrev 2022-02-17 23:17:27 följande:
Är ni attraherade av andra än er partner?
Min kille sa idag att han har sexuell attraktion till andra. Även hans bästa kompis flickvän. Min killes bästa polare och hans flickvän Hade en paus. Då bestämde min kille träff med henne. Dom sågs och han satte sig nära henne och började kolla i hennes ögon. Hon tyckte de kändes skumt då hon bara såg han som en vanlig killkompis och Inge intresse eller attraktion. Efter började dom skriva lite och då skrev min kille på fyllan att hon är vacker och intressant. tjejen hörde av sig till mig och min kille intog direkt försvar och sa att han bara kollade på henne och inte på nåt speciellt sätt alls... och att han tycker hon är snygg och har en sexuell attraktion men att han aldrig skulle vilja ligga med henne för att han har mig... han har ju inte varit otrogen mot mig, men sånna här ord har sårat mig.. han tycker jag överdriver
Nej jag brukar inte bli attraherad av andra. Jag har liksom bara ögon för min partner och så har jag alltid fungerat.
Jag kan givetvis uppskatta att någon ser bra ut eller har charm, men det är allt. Att jag skulle börja tänka eller drömma om - nej det händer inte för mig. Skönt faktiskt.
Jag förstår att min man säkert också kan uppskatta en vacker kvinna men han är nog som jag; det är inte så relevant eftersom vi har det så bra. Om han tänker eller fantiserar så vet jag inte om det, och det är helt ok om han skulle göra det, så länge det inte inverkar på vårt.
Att din kille tycker din kompis är snygg osv, det kan ju hända, men att ta kontakt, att ses, att skriva till henne - DET är ett medvetet val han gjorde och det kan han inte snacka bort. Även om inget mer hände är det enkelt att räkna ut att han ville sondera terrängen. Om hon hade varit förtjust i honom, vad hade hänt då?