• Anonym (Mm)

Är ni attraherade av andra än er partner?

Min kille sa idag att han har sexuell attraktion till andra. Även hans bästa kompis flickvän. Min killes bästa polare och hans flickvän Hade en paus. Då bestämde min kille träff med henne. Dom sågs och han satte sig nära henne och började kolla i hennes ögon. Hon tyckte de kändes skumt då hon bara såg han som en vanlig killkompis och Inge intresse eller attraktion.  Efter började dom skriva lite och då skrev min kille på fyllan att hon är vacker och intressant. tjejen hörde av sig till mig och min kille intog direkt försvar och sa att han bara kollade på henne och inte på nåt speciellt sätt alls... och att han tycker hon är snygg och har en sexuell attraktion men att han aldrig skulle vilja ligga med henne för att han har mig... han har ju inte varit otrogen mot mig, men sånna här ord har sårat mig.. han tycker jag överdriver 

• Svar på tråden Är ni attraherade av andra än er partner?
  • Ocdmänniska

Det är en stor skillnad att vara attraherad av någon eller/och göra något av det. 
    Självklart är jag attraherad av andra fast jag har sambo, tar jag kontakt och söker ut dom? Absolut inte då är jag ju otrogen eller försöker vara. 

• Anonym (Ja, en person.)

Jag är det, ser mig som 100% straight, jag älskar min man...men jag har fått en slags crush på en kvinna ändå.

Det började med att jag var nyfiken på vad min man kollade på för porr på datorn. Inte ok att snoka, men blev väldigt nyfiken. Två olika namn framkom ofta i historiken, den han hade sökt på minst av de två var "Alexis Texas" hon såg ut ungefär som jag föreställer mig att porrstjärnor ser ut. Alltså hon ser jättebra ut men lite "meeeeh". Men den andra...Elsa Jean. Alltså det var något speciellt. Först blev jag riktigt obekvämt svartsjuk men jag tittade mer och mer...nu har jag nog sett alla scener hon medverkat i flera ggr om. Alltså helt perfekt ser hon ut...inte alls sådär "porrig". Hade jag vart med en kvinna hade hon mer än väldigt. väldigt gärna sett ut precis sådär. Så henne har jag nog njutit av att titta på mer än vad min man gjort vid det här laget.   

• Äppelskrott

Självklart blir jag attraherad av andra män och kan till och med fantisera lite då och då men det betyder absolut inte att jag skulle vilja vara otrogen eller att jag skulle stämma träff med en annan man. Jag älskar min man och vårt liv tillsammans.

Det din kille gjort är att gå över en gräns. Att stämma träff med någon och dessutom höra av sig och kalla henne vacker m.m. är otroligt respektlöst gentemot dig. 

Beroende på hur länge ni varit tillsammans och om ni har barn ihop så skulle jag ta mig en funderare om det är värt att spendera mer tid på en sådan man. Vi lever bara en gång och att slösa tid på någon som vill flänga på sidan av är bara onödigt. 

• Anonym (MN)

Ja. Och jag kommer nog snart att göra slut med min  fru. Hon är världens underbaraste som person men jag är inte fysiskt attraherad av henne längre. Hon har börjat få allt mer hängiga bröst och en massa äckliga celluliter och bristningar och hennes kropp har börjat sjangsera ordentligt så jag attraheras sexuellt inte av henne längre. Förr var jag stolt över att ha en ruggigt snygg och sexig fru som andra "spanade in" men nu när hon närmar sig 45 är hon inte samma pudding längre och då är det klart att man kollar in någon annan för att få en uppgradering och någon som är mer attraktiv än vad min fru är. Kommer nog att satsa på en som inte avser att vara med i VM i celluliter än på många år.

• Anonym (ööö)
    Anonym (Mm) skrev 2022-02-17 23:17:27 följande:

Min kille sa idag att han har sexuell attraktion till andra. Även hans bästa kompis flickvän. Min killes bästa polare och hans flickvän Hade en paus. Då bestämde min kille träff med henne. Dom sågs och han satte sig nära henne och började kolla i hennes ögon. Hon tyckte de kändes skumt då hon bara såg han som en vanlig killkompis och Inge intresse eller attraktion.  Efter började dom skriva lite och då skrev min kille på fyllan att hon är vacker och intressant. tjejen hörde av sig till mig och min kille intog direkt försvar och sa att han bara kollade på henne och inte på nåt speciellt sätt alls... och att han tycker hon är snygg och har en sexuell attraktion men att han aldrig skulle vilja ligga med henne för att han har mig... han har ju inte varit otrogen mot mig, men sånna här ord har sårat mig.. han tycker jag överdriver 

Nej jag brukar inte bli attraherad av andra. Jag har liksom bara ögon för min partner och så har jag alltid fungerat. 
    Jag kan givetvis uppskatta att någon ser bra ut eller har charm, men det är allt. Att jag skulle börja tänka eller drömma om - nej det händer inte för mig. Skönt faktiskt. 
    Jag förstår att min man säkert också kan uppskatta en vacker kvinna men han är nog som jag; det är inte så relevant eftersom vi har det så bra. Om han tänker eller fantiserar så vet jag inte om det, och det är helt ok om han skulle göra det, så länge det inte inverkar på vårt. 

Att din kille tycker din kompis är snygg osv, det kan ju hända, men att ta kontakt, att ses, att skriva till henne - DET är ett medvetet val han gjorde och det kan han inte snacka bort. Även om inget mer hände är det enkelt att räkna ut att han ville sondera terrängen. Om hon hade varit förtjust i honom, vad hade hänt då? 
  • Anonym (Smart)
    Anonym (MN) skrev 2022-02-18 02:01:27 följande:

Ja. Och jag kommer nog snart att göra slut med min  fru. Hon är världens underbaraste som person men jag är inte fysiskt attraherad av henne längre. Hon har börjat få allt mer hängiga bröst och en massa äckliga celluliter och bristningar och hennes kropp har börjat sjangsera ordentligt så jag attraheras sexuellt inte av henne längre. Förr var jag stolt över att ha en ruggigt snygg och sexig fru som andra "spanade in" men nu när hon närmar sig 45 är hon inte samma pudding längre och då är det klart att man kollar in någon annan för att få en uppgradering och någon som är mer attraktiv än vad min fru är. Kommer nog att satsa på en som inte avser att vara med i VM i celluliter än på många år.

90% av alla kvinnor har celluliter i någon form, så lycka till med det uppdraget. Jag antar att du själv är i samma ålder. Om du är rik kan du möjligtvis köpa dig en ung h_ra annars får du nog stå ut med äldre kvinnors defekter. 
  • Anonym (L)

Självklart kan jag vara attraherad av andra än min man, jag är ju inte blind. 

Vad din kille gjorde är däremot inte ok, att träffa andra tjejer han är attraherad av. Han hade åkt ut direkt.

• Tukt

Sådana där saker beror nog också ofta på i vilken ålder och fas man är i livet.
    Är man yngre, i tonåren eller nyligen passerat, så ligger det lite i sakens natur att hormonerna far runt. Att en del fortfarande testar om de har förmågan att attrahera andra, medan deras partner försöker få ett allt fastare grep om sin pojk/flickvän med regler och annat.
    Det jag vill ha sagt med det, är att i det ena fallet kan det vara dumt och sårande, men fullt naturligt.
    Om däremot en fullt vuxen, erfaren person utan diverse diagnoser gör det, så är det på snudd ett brott mod de medvetna eller mindre medvetna avtal en relation ändå har.

• Fjäril kär

Att bli påverkad av andras utseende och tycka nån är visuellt attraktiv händer ju givetvis. Men det är lååååånga steg mellan att bara titta på håll på ögongodis och att aktivt ta kontakt.

Att ta kontakt för att faktiskt boka dejt, erkänna känslor etc är för mig ett aktivt medvetet val för att sondera terräng och då har man tagit valet att agera på sina känslor och är inne på otrohet redan där.

• Anonym (JA!)
    Anonym (Mm) skrev 2022-02-17 23:17:27 följande:

Ja det är jag, absolut, men jag skulle inte agera på det och inte göra som din kille gjort. Det är i min värld över gränsen. Boka träff med polarens tjej, vadå, för att reka läget. Hade hon visat intresse, vad hade han gjort då?
Svar på tråden Är ni attraherade av andra än er partner?