• Fri 18 Feb 2022 13:29
    13100 visningar
    6 svar
    6
    13100

    Britax smile 3

    Hej! Jag har länge kikat på Britax smile 3 barnvagn. Är nu gravid och behöver väl snart beställa en vagn inför bebis. Vi funderar på åh beställa duo paketet med ligg-, sittdel och babyskydd + delen man sätter fast babyskyddet med i bilen.


    har ni några erfarenheter kring vagnen? fördelar och nackdelar.

    tack på förhand!! <3

  • Svar på tråden Britax smile 3
  • Fri 18 Feb 2022 14:03
    #1

    vi har hela paketet med ligg, sittdel och babyskydd. är jättenöjda! så smidigt att bara kunna klicka i de olika delarna, som när man har använt babyskydd i bilen så är det bara att klicka på babyskyddet på chassit när man tex ska in och handla, supersmidigt. även då vår bebis var runt 5-6 månader och vi använde både ligg- och sittdelen om vartannat så var det supersmidigt att byta. 

    det enda negativa jag har att säga om den är när vi hade liggdelen så tyckte jag ofta att solen lyste in på bebis ansikte. sittdelen som vi använder nu har jättebra skydd att fälla ned så inte solen kommer i ansiktet. 

    den är väldigt smidig att styra och nätt :) enkel att fälla ihop och tar inte så stor plats i bagaget på bilen tycker jag. 

  • Fri 18 Feb 2022 20:13
    #2

    Håller med tidigare svar. Är jättenöjd med vår. 


    var smidigt att bära in barnet i liggdelen om han somnade i den.


    kan också hålla med om att solen sken in men märkte att flera vänner hade samma problem med andra vagnar, så en filt som andas var Praktiskt att ha till hands.
    vi bytte till sittdelen när barnet var 4 månader och vägrade ligga ner och det funkade bra. 

  • Mon 21 Feb 2022 08:52
    #3
    amandakollb skrev 2022-02-18 14:03:45 följande:

    vi har hela paketet med ligg, sittdel och babyskydd. är jättenöjda! så smidigt att bara kunna klicka i de olika delarna, som när man har använt babyskydd i bilen så är det bara att klicka på babyskyddet på chassit när man tex ska in och handla, supersmidigt. även då vår bebis var runt 5-6 månader och vi använde både ligg- och sittdelen om vartannat så var det supersmidigt att byta. 

    det enda negativa jag har att säga om den är när vi hade liggdelen så tyckte jag ofta att solen lyste in på bebis ansikte. sittdelen som vi använder nu har jättebra skydd att fälla ned så inte solen kommer i ansiktet. 

    den är väldigt smidig att styra och nätt :) enkel att fälla ihop och tar inte så stor plats i bagaget på bilen tycker jag. 


    Va skönt att höra att du är nöjd. Är väldigt sugen på denna så de blir nog den då kanske. Så svårt när de finns så galet många olika :)
  • Mon 21 Feb 2022 08:54
    #4
    Maymom skrev 2022-02-18 20:13:25 följande:

    Håller med tidigare svar. Är jättenöjd med vår. 


    var smidigt att bära in barnet i liggdelen om han somnade i den.


    kan också hålla med om att solen sken in men märkte att flera vänner hade samma problem med andra vagnar, så en filt som andas var Praktiskt att ha till hands.
    vi bytte till sittdelen när barnet var 4 månader och vägrade ligga ner och det funkade bra. 


    Men så skönt att du också är nöjd!! Känns bra!

     Vi ska förmodligen ut åh resa när bebis är typ 5 månader så då behöver ju den med, känns skönt med en bra vagn då liksom!

    tänker att man får försöka lösa sol problemet bara men på något sätt tänker jag att de löser sig <3
  • Mon 21 Feb 2022 15:24
    #5
    Tigu skrev 2022-02-21 08:52:43 följande:
    Va skönt att höra att du är nöjd. Är väldigt sugen på denna så de blir nog den då kanske. Så svårt när de finns så galet många olika :)
    jamen köp! en superbra vagn verkligen!! :) och det där med solen går ju enkelt att åtgärda med tex ett paraply eller en filt som andas (var bara försiktig så den inte täcker hela, då det blir suuupervarmt fort inne i vagnen). 
  • Fri 9 Sep 2022 11:05
    #6

    Kan verkligen rekommendera vagnen, vi är supernöjda till dottern, hon är nu 6-7 mån. Vi skippade liggdel och körde mjuklift (en äldre från Brio, passade perfekt) i sittdelen från start. Som andra nämnt är ju suffletten bättre på sittdelen ändå, och ryggen kan fällas helt platt. Vi bor 4 tr utan hiss så det hade blivit för bökigt att bära upp hela liggdelen med bebis i, så mjukliftslösningen var verkligen bra.

    vi har också haft Britax babyskydd som klickas på lätt, den funktionen är användbar ibland men inget måste. 


    Enda nackdelen är att varukorgen är ganska svåråtkomlig så länge vagnen är bakåtvänd, speciellt i fullt liggläge. Man får liksom stoppa in och ta ut en grej i taget, ingen fullpackad väska/påse. 


     

Svar på tråden Britax smile 3