• MissJK

    Nidblödning eller mens? 1,5-2dagars blödning??

    Tror min kropp j*vlas med mig...


    Har haft hyfsat regelbunden mens senaste tiden och borde haft ägglossning kring den 5e februari (inga test bara beräknat). I onsdags 16/2 fick jag en väldigt brun mens men bara lite, höll hoppet uppe om en nidblödning. I torsdags tog jag ett test men det var negativt och jag fortsatte blöda brunt. I vanliga fall brukar 2&3 dagen av mensen vara värst och blöda mer så använde tampong som vanlig, dom var inte helt fyllda som dom brukar MEN tyckte blodet var lite rödare så accepterade mens. Använde tampong under natten till idag (fredag) men det var så lite blod att inte satt in någon ny. Får bara lite brunt om jag trycker med pappret men annars inget mer?
    Kan jag hålla förhoppningarna uppe om att det var nidblödning eller är det bara min mens som kom tidigt och var väldigt kort..den borde ha startat imorgon (lördag 19/2) om allt ska vara som det brukar
    Vad tror ni, var det mens eller nidblödning, och om chansen är att det är nidblödning, när borde ett graviditetstest kunna ge rätt svar då? Övertänker alla symptom nu för vill så gärna ha ett barn och varje mens känns som en sådan besvikelse att jag inte skulle förvåna mig om min kropp på riktigt retar mig och gör mensen konstig bara för att den kan ????????
Svar på tråden Nidblödning eller mens? 1,5-2dagars blödning??