• Anonym (Looo)

Någon som tar Propavan och Imovane för att kunna sova?

Hej. Jag tar Propavan och Imovane sen ca. 1år sen tillbaka och tycker det funkar helt okej. Men igår glömde jag ta Imovane och då sov jag bara 5 timmar och jsg har aldrig kännt en sån trötthet.  Nu undrar jag om kroppen vänjer sig och då blir det så här? Det var inte kul. Någon som tar dessa?

• Svar på tråden Någon som tar Propavan och Imovane för att kunna sova?
  • Anonym (H)

Hur långt sover du MED medicinen? Om du tyckte 5 timmar är lite

Men jo man vänjer sig vid medicin så det är fullt normalt att det känns annorlunda om du tagit det 1 år

• Anonym (Erfarenhet)

Imovane är inget man ska ta under längre perioder, sömnen blir sämre efter en tid och det är en narkotikaklassad medicin så man ska vara försiktig. Jag tycker du ska prata med din läkare och be om att få något annat. 

Jag tar Imovane vid behov. som längst har det blivit 2-3 veckor på raken sen kan det gå flera månader innan jag tar en tablett. 

• Anonym (Looo)
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2022-02-19 01:15:20 följande:

Imovane är inget man ska ta under längre perioder, sömnen blir sämre efter en tid och det är en narkotikaklassad medicin så man ska vara försiktig. Jag tycker du ska prata med din läkare och be om att få något annat. 

Jag tar Imovane vid behov. som längst har det blivit 2-3 veckor på raken sen kan det gå flera månader innan jag tar en tablett. 

Anonym (Erfarenhet) skrev 2022-02-19 01:15:20 följande:

Jag har tagit Imovane i ett år nu. Och jag har svåra sömnproblem. Kan helt inte vara utan. Vill ju fungera på jobbet och det gör jsg inte om jag inte får sova

• ejw

Jag tar två Propavan och en Zopiklon varje dag. Typ samma som Imovane. Propavan har jag haft i flera år, Zopiklon 1,5 kanske. 

Imovane/Zopiklon är en insomningstablett och är ingen medicin som hjälper en att sova hela natten, den går ur kroppen snabbt.

Svar på tråden Någon som tar Propavan och Imovane för att kunna sova?