• Anonym (Naiv eller överdriver?)

Aktivitetsstatus på instagram!!

Min kille är konstant online på instagram! Man ser den där gröna pricken bredvid hans namn exakt hela tiden.  Alltså varje gång jag kollat. 

Jag har svårt tänka mig att han skulle vara inne på insta så här mycket. För det mesta är han inte inloggad så ofta men ibland så händer det. Vi bor ej ihop. 

Kan någon svara på om man syns som aktiv om man har ett fönster öppet på datorn men kanske kollar på film eller så? Detta är enda förklaringen jag kan komma på. Det har blivit lite gnissel mellan oss om hans sociala medier tidigare och jag vill inte hålla på att tjata om detta med han. 

• Svar på tråden Aktivitetsstatus på instagram!!
  • Anonym (L)
    Anonym (Naiv eller överdriver?) skrev 2022-02-19 00:17:40 följande:
    Aktivitetsstatus på instagram!!

Min kille är konstant online på instagram! Man ser den där gröna pricken bredvid hans namn exakt hela tiden.  Alltså varje gång jag kollat. 

Jag har svårt tänka mig att han skulle vara inne på insta så här mycket. För det mesta är han inte inloggad så ofta men ibland så händer det. Vi bor ej ihop. 

Kan någon svara på om man syns som aktiv om man har ett fönster öppet på datorn men kanske kollar på film eller så? Detta är enda förklaringen jag kan komma på. Det har blivit lite gnissel mellan oss om hans sociala medier tidigare och jag vill inte hålla på att tjata om detta med han. 

Jag förstår inte, varför får han inte göra vad han vill när ni inte träffas? Du skriver dessutom att inte är inloggad så ofta.

Svarar ovanståendes undran- Jag skulle vilja veta bara. Finns anledningar. Så om någon kan svara på min fråga vore det bra. 

• Anonym (Q)

Men alltså, vad spelar det för roll hur mycket han är på insta när ni inte umgås??
    Förstår om man stör sig om man träffas och den andre sitter och glor i mobilen hela tiden. Men verkar sjukt att ifrågasätta varför/om han är inloggad när han är själv!

• Anonym (Nja)

Asså jag bad min sambo kolla vad de stod på mig. Och de stod att jag var aktiv fast de gått ca 1 timma sedan jag stängt ner.. händer ofta faktiskt,  är nog något tekniskt.

(Anledningen till jag bad honom kolla var att jag fick massa "varför svarar du inte när du är aktiv" osv när jag egentligen inte var de)

• Anonym (Grönis)

Grön prick på instagram? Det har jag aldrig sett. Menar du messenger? Jag brukar stå online där även när jag inte rört telefonen på flera timmar.

Anonym (Grönis) skrev 2022-02-19 00:52:45 följande:

Grön prick på instagram? Det har jag aldrig sett. Menar du messenger? Jag brukar stå online där även när jag inte rört telefonen på flera timmar.

Ja men precis. Aha så mysko. Aja är väl tekniskt mumbojumbo helt enkelt då bara. 
    Anonym (Nja) skrev 2022-02-19 00:48:27 följande:

Asså jag bad min sambo kolla vad de stod på mig. Och de stod att jag var aktiv fast de gått ca 1 timma sedan jag stängt ner.. händer ofta faktiskt,  är nog något tekniskt.

(Anledningen till jag bad honom kolla var att jag fick massa "varför svarar du inte när du är aktiv" osv när jag egentligen inte var de)

Ja men typ så. Samma situation. Ok tack för svar.
    Anonym (Q) skrev 2022-02-19 00:46:10 följande:

Men alltså, vad spelar det för roll hur mycket han är på insta när ni inte umgås??
    Förstår om man stör sig om man träffas och den andre sitter och glor i mobilen hela tiden. Men verkar sjukt att ifrågasätta varför/om han är inloggad när han är själv!

Därför att jag vet han haft grejer för sig förr som ej är ok i en relation. . DÄRFÖR ville jag veta detta, som jag nu fått klarhet i, tack vare andras svar. 
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Naiv eller överdriver?) skrev 2022-02-19 00:55:28 följande:
    Ja men precis. Aha så mysko. Aja är väl tekniskt mumbojumbo helt enkelt då bara. 
    Jag står nog som inloggad på messenger hela dagen, eftersom jag ofta har min Facebook sida uppe, även om jag gör annat på datorn. När jag är på jobbet har jag inte det på datorn, men den finns ju också i mobilen så folk tror att jag alltid finns tillgänglig. 
  • Fjäril kär

Loggar man aldrig ut står man som ständigt inloggad/aktiv även om man ligger och sover. 

Svar på tråden Aktivitetsstatus på instagram!!