• LolisTE

Bli djurvårdare

Hej! Jag går i tankarna att utbilda mig till djurvårdare. Jag har jobbat inom it-branschen innan men blev utbränd för lite över 2 år sedan. Jag har testat att arbetsträna på en veterinär klinik med små och stora djur och kände mycket som att jag hittat hem när jag var där. Har jobbat utomlands och i Sverige med hästar innan och tävlat på hög nivå inom ridsporten. Jag känner osäkerhet för att gå tillbaka till att jobba inom it-branschen för rädsla av att bli utbränd igen. Jag ska nu börja läsa en förberedande kurs för att sen söka in till Kvalificerad djurvårdare i Skara på 1,5 år.  Men jag skulle gärna vilja veta mer om yrket som djurvårdare och saker som kan vara bra att känna till innan jag beslutar mig för att gå vidare med att söka mig till det. För att arbetsträna är inte riktigt samma sak som att jobba med något på riktigt så vill gärna höra från er som jobbar med det idag hur det är. 
    Så jag undrar vilka arbetstider som kan förekomma?
    Hur ser arbetssituationen ut om man jämför att arbeta som djurvårdare och djursjukvårdare? 
    Vilka arbetsuppgifter kan en djurvårdare få göra? 
    Är det svårt att hitta jobb och finns det efterfrågan på djurvårdare?
    Tack på förhand!????
  • Svar på tråden Bli djurvårdare
  • moaguuun

Man kan jobba som assistent på djursjukhus
    Arbeta på djurpark
    Arbeta i djuraffär
    stall 

Har yrkesexamen som djurvårdare från gymnasiet men ej testat söka jobb med den, så vet ej hur lätt/svårt det är

Svar på tråden Bli djurvårdare