• Sat 19 Feb 2022 11:12
    2528 visningar
    4 svar
    4
    2528

    Två misslyckade ivf-försök, börja titta efter privata kliniker?

    Hej! 


    Jag och min man har gjort två misslyckade IVF-försök på Huddinge utan att få något till frysen trots många ägg och god befruktning till en början. Det är svårt att inte redan nu börja titta på privata kliniker för att inte tappa tid om det tredje försöket skulle misslyckas? 


    Har ni något erfarenhet av byte från region till privat, hur länge men behöver vänta och om man behöver utreda om osv? Jag funderar också på om man kan ställa sig i kö på en privat klinik innan det tredje försöket är gjort? 


    Tacksam för svar! Vet inte vad jag skulle göra utan alla er som går igenom samma sak. ??

  • Svar på tråden Två misslyckade ivf-försök, börja titta efter privata kliniker?
  • Sat 23 Apr 2022 21:50
    #1

    Hej!


    Hur har det gått för dig? 


    Vi har också gått i huddinge, har precis gjort tredje utan framgång.

    Har fått tid på privat klinik nu. Men har även tankar på att åka ner till grekland för utredning. 

    hoppas det gått bra för er! 


     

  • Jonisa
    Sun 24 Apr 2022 06:56
    #2

    Vuisin: Men visst är det så med landstingsfinansierat IVF att endast de behandlingar som leder till insättning av ett embryo/blasto räknas som ett landstingsfinansierat försök? Och man har 3?


    Vi gjorde först en sprutomgång men blev inga embryo att sätta in.


    Efter några månader gjorde vi en sprutomgång till sol fick avbrytas och därmed sattes inte något embryo in den gången heller.

    Nu har vi gjort en sprutomgång nr 3, äggplock och satt in ett embryo som ruvas. 


    Vi har förstått det som att vi endast har gjort ETT försök och har TVÅ landstingsfinansierade försök kvar? Eller har vi missförstått? 

  • Wed 27 Apr 2022 21:09
    #3
    Vågen22 skrev 2022-04-23 21:50:59 följande:

    Hej!


    Hur har det gått för dig? 


    Vi har också gått i huddinge, har precis gjort tredje utan framgång.

    Har fått tid på privat klinik nu. Men har även tankar på att åka ner till grekland för utredning. 

    hoppas det gått bra för er! 


     


    Hej Vågen22!


    Ledsen för sent svar, hade helt missat att denna tråd fått liv. Vi har precis gjort vårt tredje och sista försök som tyvärr resulterade i ett tidigt missfall. Så nu är det dags att söka efter en privat klinik på riktigt. 

    Ledsen att höra att det inte har gått vägen för er heller. Vilken klinik har ni valt och hur snabbt får ni komma på besök? Hur resonerade när ni bestämde vilken ni skulle välja? 


    Jag håller tummarna för er! 

  • Wed 27 Apr 2022 21:14
    #4
    Jonisa skrev 2022-04-24 06:56:28 följande:

    Vuisin: Men visst är det så med landstingsfinansierat IVF att endast de behandlingar som leder till insättning av ett embryo/blasto räknas som ett landstingsfinansierat försök? Och man har 3?


    Vi gjorde först en sprutomgång men blev inga embryo att sätta in.


    Efter några månader gjorde vi en sprutomgång till sol fick avbrytas och därmed sattes inte något embryo in den gången heller.

    Nu har vi gjort en sprutomgång nr 3, äggplock och satt in ett embryo som ruvas. 


    Vi har förstått det som att vi endast har gjort ETT försök och har TVÅ landstingsfinansierade försök kvar? Eller har vi missförstått? 


    Hej Jonisa! 


    Jag har nog trott att det räknas som ett försök oavsett återföring eller inte. Jag är dock osäker eftersom vi aldrig har varit i samma situation. Jag vet däremot inte om det räknas som en gång om man får avbryta. Kolla med kliniken så får du ett säkert svar. 


    Så orättvist att ni inte har fått något att sätta in. Jag lider verkligen med er och håller tummarna för att det är er tur nästa gång. 


    styrkekramar! 

Svar på tråden Två misslyckade ivf-försök, börja titta efter privata kliniker?