• Un1x

Kommer ni spendera mer efter att restriktionerna släpptes?

Kommer ni spendera mer efter att restriktionerna släpptes? Konserter, evenemang, restaurang, resa med mera.

Kanske till och mer än innan pandemin ankom? Eller kommer ni fortsätta i samma mönster och vara något mer sparsamma?

Tror på en ketchupeffekt, allt kommer återhämta sig med råge?

• Svar på tråden Kommer ni spendera mer efter att restriktionerna släpptes?
  • Anonym (u)

Jag är inte superspenderar men jag kommer nog spendera mer. Sitter man inte hemma mestadels hamnar man naturligt på fler affärer. Men det är mestadels mat som kommer vara aktuellt.

• Anonym (Likadant)

Nej. Utnyttjar inget av det du nämnde innan coronan och kommer inte göra det nu heller.

• Anonym (Falabella)

Ketchupeffekten är redan här. Försökte boka spa för tre vänner och det var nästan omöjligt, allt fullt till slutet av maj på massor av ställen om man inte kan åka mitt i veckan. Men hittade ett till slut som ligger lite off.
    Priserna har gått upp rejält men de försöker klart ta igen det som har varit.

Så nu lutar det åt att vi inte köper en resa i år utan lånar ett hus utomlands istället, varför betala dubbla priset liksom? Låt resegalenskapen lugna ner sig ett år till först så får vi se.

• Anonym (Tjosan)

Absolut ja!

Inte mer än innan men oj, det räcker så väl.
    Förra helgen var full fart på krogen och det lär det bli denna med.

Skål

• Anonym (Sjukpensionär)

Ja men det har inte så mycket med pandemin att göra. 

• Tecum

Tvärtom! Nu har man vant sig vid att vara hemma, det är bara jobbigt att åka iväg. Dessutom måste man vara extra försiktig den närmaste tiden, pandemin är inte över  men folk tror det och struntar i all försiktighet. Trist för alla som ordnar event och har restauranger men så är det.

• Anonym (Tjosan)
    Tecum skrev 2022-02-19 19:01:17 följande:

Tvärtom! Nu har man vant sig vid att vara hemma, det är bara jobbigt att åka iväg. Dessutom måste man vara extra försiktig den närmaste tiden, pandemin är inte över  men folk tror det och struntar i all försiktighet. Trist för alla som ordnar event och har restauranger men så är det.

Vi är tillräckligt många som går på eventen och äter på restaurangerna, iallafall i den stad jag bor i.
    Så sitt hemma du!
  • Anonym (Falabella)
    Tecum skrev 2022-02-19 19:01:17 följande:

85% av alla jag känner- vänner, släktingar, kollegor, kunder, leverantörer har varit sjuka senaste 6 veckorna. Flera har haft covid för andra gången. 

Jag anser att pandemin är över.
  • Tecum
    Anonym (Falabella) skrev 2022-02-19 19:08:35 följande:
    85% av alla jag känner- vänner, släktingar, kollegor, kunder, leverantörer har varit sjuka senaste 6 veckorna. Flera har haft covid för andra gången. 

Jag anser att pandemin är över.
    Och jag, sjukvårdspersonalen och FHM anser att du har fel.
  • Anonym (Maria)

Pandemin har varit jättebra för mig och familj att inse att man kan göra så mycket annat än att konsumera vare sig det är typ spa eller saker.

Fått mig att inse bättre att vi har det väldigt bra med det vi har. Kommer börja resa en del igen framöver dock. 
    Garanterat fortsatt minskad shopping fortsättningsvis även andra såkallade nöjen. Någon konsert däremot ute vore kul framåt sommaren. Fortfarande har vi mycket Covid och folk överlag struntar i allt igen. Trist.
    Tycker det var helt världsfrånvänt när restriktionerna släppte och folk just var helt galna över att kunna vara ute och festa på nätterna. Stod i köer i tv och visade upp sig. Pinsamt.
    Det har väl funnits viktigare saker som fått stå tillbaka under pandemin minst sagt. Märkligt vad medierna väljer att lyfta fram då. 

Svar på tråden Kommer ni spendera mer efter att restriktionerna släpptes?