• Kattenrattan22

Ikea bl. a.

Någon mer som märkt av att alla företag höjer priserna på sina produkter och samtidigt minskar volymen eller vikten på varorna? 
    Idag märkte jag t. ex. att stearinljusen inte passade i ljusstaken som de annars alltid gjort.  ( IKEA) 
    Bara en i mängden av alla företag.  

Ta bara tvättmedel, tandkräm, kaffe... ja det finns säkert jättemycket fler produkter som borde nämnas. 
    Man minskar mängden och höjer priset. 

Vad fan är det frågan om??? 

Känner  ni igen Er? 

I förbifarten vill jag bara säga att Ikea var mycket bättre när Mr. Ingvar Kamprad levde.

• Svar på tråden Ikea bl. a.
  • Gameofthrones

Det är fortfarande pandemi. Det är allt som har höjts. Mejeri, kaffe allt har tokhöjts. Ikea gick ut med att det kommer höjas. 

Mkt bristvara på mkt saker också. Pga pandemin. 

• Mortiscia80

Det där har pågått i decennier. Man minskar innehållet men behåller priset och vips har man tjänat väldigt mycket pengar.

• Spucks

Har du aldrig hört om inflation? Det är inget nytt, eller tror du saker borde kosta lika mycket som för 100 år sedan?

• Mackan1978

Det är inte så konstigt. 
    Transportpriserna stiger pga högre drivmedelskostnader. Kronans värde är lägre pga oro för krig i Europa. Vi har haft coronapandemi, samt att i Sverige så har vi en ökad bostadsbelåning osv. Många faktorer samspelar. Energikostnaderna har också ökat eftersom det är energibrist, då regeringen har lagt ner kärnkraftverk. 

• Kvinna1989

Jag var på Ikea igår i Finland dock. Förut var Ikea kännt för att vara super billigt. Men idag kan man få en vara till samma pris fast mycket bättre kvalitet! 
    Ja jag förstår att man måste höja priser osv, men om man tar just Ikea , varför köpa tex ett bord med sämre kvalitet när man får de någon annan stans till samma pris och bättre kvalitet. 

Ja bensin i Finland tex kostar 1,99? . Diesel är billigare dock här än i sverige. 

Kaffe , förut låg dom "bra" kaffe märkena på ca 3-4? nu kostar dom runt 6?.

Detta är vad jag märkt i att priserna höjts. 

• Gameofthrones

Haha, jaa. Det är så toookdyrt, kaffet 60 kr..

Ikea har man kollat och beställt från nätet. Men måste förbi i fysisk butik.

Bensinen ska man inte tala om... 

Svar på tråden Ikea bl. a.