• Anonym (Ungdomens Källa)

Män unga på nytt med unga kvinnor

Jag hade inte hört det förut, innan jag läste här på FL.

Män tror att dom blir unga på nytt om dom träffar yngre kvinnor.

Jag har träffat många yngre kvinnor, och jag kände mig inte yngre.
    Dom männen som tror att dom blir yngre, är dom inbillningssjuka?
    Eller händer det faktiskt nåt med männen, som gör att dom lever längre?

Vad tror du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män unga på nytt med unga kvinnor
  • Anonym (ööö)

Givetvis lever man inte längre för att man träffar en yngre kvinna. Man blir glad av att träffa någon (vem som helst) när man blir förälskad och just då kan man säkert känna sig yngre. Men rent biologiskt blir man så klart inte yngre.
    Statistik finns att människor som lever ensamma lång tid möjligen dör tidigare än om de hade levt i en relation, eftersom människan är ett flockdjur och behöver varandra. Inget konstigt, men det handlar inte om "äldre man möter ung kvinna = lever längre". Det handlar i så fall snarare om: "att leva i tvåsamhet kan göra att man mår bättre och lever längre än att leva i ensamhet" 

Hej kaffedraken

Anonym (ööö) skrev 2022-02-20 10:20:58 följande:

Givetvis lever man inte längre för att man träffar en yngre kvinna. Man blir glad av att träffa någon (vem som helst) när man blir förälskad och just då kan man säkert känna sig yngre. Men rent biologiskt blir man så klart inte yngre.
    Statistik finns att människor som lever ensamma lång tid möjligen dör tidigare än om de hade levt i en relation, eftersom människan är ett flockdjur och behöver varandra. Inget konstigt, men det handlar inte om "äldre man möter ung kvinna = lever längre". Det handlar i så fall snarare om: "att leva i tvåsamhet kan göra att man mår bättre och lever längre än att leva i ensamhet" 

Hej kaffedraken

Hej.

Det är kvinnor som säger att män tror att dom blir unga på nytt om dom träffar unga kvinnor.
    Hur kan kvinnor veta det?
  • Anonym (Kaffekatten)
    Anonym (Ungdomens Källa) skrev 2022-02-20 10:32:32 följande:
    Hej.

Det är kvinnor som säger att män tror att dom blir unga på nytt om dom träffar unga kvinnor.
    Hur kan kvinnor veta det?
    Ta ett djupt andetag. Läs en utvecklande bok, förslagsvis kvinnliga författare så du lär dig lite om verkliga kvinnor. Ta en promenad i skogen, lyssna på fåglar och titta dig omkring på allt vackert. Ta paus  från dig själv och nätet. Ge dig ut i och umgås med någon och låt dem prata..bara lyssna och skapa dig nya perspektiv. Läs igenom ABFs kursutbud för våren. Anmäl dig till första bästa som får dig att bli nyfiken. Välkomna livet och nya erfarenheter så att du kan komma ur din totalfixerade tankesnurr. Säg ja till att utvecklas och lämna toxiska tankar bakom dig.
    Anonym (Kaffekatten) skrev 2022-02-20 12:10:26 följande:
    Ta ett djupt andetag. Läs en utvecklande bok, förslagsvis kvinnliga författare så du lär dig lite om verkliga kvinnor. Ta en promenad i skogen, lyssna på fåglar och titta dig omkring på allt vackert. Ta paus  från dig själv och nätet. Ge dig ut i och umgås med någon och låt dem prata..bara lyssna och skapa dig nya perspektiv. Läs igenom ABFs kursutbud för våren. Anmäl dig till första bästa som får dig att bli nyfiken. Välkomna livet och nya erfarenheter så att du kan komma ur din totalfixerade tankesnurr. Säg ja till att utvecklas och lämna toxiska tankar bakom dig.
    Jag träffar många unga kvinnor på jobbet. Några brukar jag hälsa på. Dom ser glada ut, och vi byter några ord. Irl.
    Det känns bra, och man blir glad av den energin som de unga kvinnorna. Och att det känns som att dom uppskattar mig också.
    Ett par st kollar in mig (tror jag).
    Det är inbillning har jag läst här på FL. Vanligt bland män.

Men jag känner mig inte yngre, när jag har pratat med unga kvinnor.
    Jag vet hur gammal jag är.
    Anonym (Kaffekatten) skrev 2022-02-20 12:10:26 följande:
    Totalfixerade tankesnurr... du menar unga kvinnor?
    Ja, jag skriver ofta om det.
    Men det är inte vad jag helst vill ha.
    Jag dras till jämnåriga och äldre kvinnor.

Men det är inte intressant att läsa om. Åldersskillnader däremot, man/ung kvinna. Då kokar blodet hos många.
  • No Logo

De tror inte att de blir unga på nytt utan de känner sig unga/yngre på nytt då de igen får uppleva känslor som de hade i ungdomen: nyförälskelse, lust, beundran och intresse från den nya partnern. Det gäller nog främst män som levt i längre förhållanden där dessa känslor avtagit över åren och livet tillsammans blivit mer slentrian. 

No Logo skrev 2022-02-20 12:37:22 följande:

De tror inte att de blir unga på nytt utan de känner sig unga/yngre på nytt då de igen får uppleva känslor som de hade i ungdomen: nyförälskelse, lust, beundran och intresse från den nya partnern. Det gäller nog främst män som levt i längre förhållanden där dessa känslor avtagit över åren och livet tillsammans blivit mer slentrian. 

Ja, det är vanligt att män inbillar sig att dom blir beundrade av unga kvinnor. Män överskattar sin egen attraktionsförmåga. Det är patetiskt.
  • kulturenskaleva

Självklart blir man inte fysiskt yngre. Men man kan säkert känna sig yngre. Tycker inte heller det är något fel med åldersskillnad, så länge hon är myndig och båda är med på det och båda mår bra av relationen. Samma om en äldre kvinna träffar en yngre man.

kulturenskaleva skrev 2022-02-20 12:41:23 följande:

Självklart blir man inte fysiskt yngre. Men man kan säkert känna sig yngre. Tycker inte heller det är något fel med åldersskillnad, så länge hon är myndig och båda är med på det och båda mår bra av relationen. Samma om en äldre kvinna träffar en yngre man.

Nej, det vore märkligt. Och sensationellt.
    Jag känner mig inte yngre. Vid 50 så börjar jag märka av förändringar.
    Sånt är nog individuellt.

Det är många kvinnor som tycker att det är fel. Och när är en kvinna vuxen? Myndig? Dom är inte vuxna vid 24 ens har jag läst här på FL.
    Unga kvinnor mår inte bra av en relation med en äldre man, då han vill styra henne, och allt handlar om sex.

Det är inte samma sak om en kvinna träffar yngre män.
    Inte alls samma sak.
  • No Logo
    Anonym (Ungdomens Källa) skrev 2022-02-20 12:40:34 följande:
    Ja, det är vanligt att män inbillar sig att dom blir beundrade av unga kvinnor. Män överskattar sin egen attraktionsförmåga. Det är patetiskt.
    Det var inte det jag skrev, så jag förstår inte varför du citerar mig.
Svar på tråden Män unga på nytt med unga kvinnor