• Jhtunvh

    Otrogen partner, nyfödd bebis…

    Jag förstår att många kommer tycka jag är dum som ens överväger detta men behöver  inte höra att jag är dum i huvudet. Behöver bara höra hur ni hade tänkt i min situation..

    jag och min sambo har varit tillsammans i drygt 2 år, i början av vår relation (efter ca 6 månader)berättade han att han varit otrogen på krogen. Han var jätteledsen och sa Att han blivit black-out full och. Jag förlät för jag märkte hur ångerfull han var. 

    nu har vi precis fått vår son, 2 månader gammal och nu har det hänt igen. 


    denna gång var det dock inget fyllehångel utan en Nykter avrunkning. 


    återigen ångarar han sig och är jätteledsen. 


    vad gör jag nu???

    allt jag vill är att min son ska slippa växa upp i en varannan vecka vardag. hur hade ni gjort? 
    är det värt att försöka förlåta och gå vidare om det går, eller göra slut direkt innan sonen vänjer sig vid att bo i ett hem? hjälp

  • Svar på tråden Otrogen partner, nyfödd bebis…
  • wildean

    Om du verkligen vill rädda relationen till varje pris för din sons skull kan du ju alltid överväga ett öppet förhållande. Din partner verkar ha en hög sexdrift och dålig självkontroll. Han blir ledsen efteråt men klarar inte av att säga nej i stunden. Frågan är hur stor sannolikheten är att han kommer kunna göra det framöver. Kan vara enklare att hitta en struktur som du kan gå med på, typ att han får ha tillfälligt sex utan känslor ibland (och ni alltid använder kondom). 

    Annars måste ni nog gå i parterapi och reda ut hur han fungerar och vad som skulle hjälpa honom att följa era överenskommelser och sätta respekten för dig och er familj framför spänningen i att ha sex med andra. 

  • Anonym (Gör slut)

    Jag skulle själv göra slut. Speciellt när det hänt 2 gånger. Det kan hända fler gånger. Ska du gå med oron att han kanske kan va otrogen igen. Och varför ska du förlåta honom gång på gång? Det kommer inte göra dig gott. Ert barn kommer klara sig. Jag lovar. Det är många barn idag som har varannan vecka. 

  • Fjäril kär

    Eftersom han inte får några som helst konsekvenser av sin otrohet så tycker han nog inte att det är sån big deal trots allt och kommer iskallt räkna med att han blir förlåten även i fortsättningen. 

    Varför vill du ha en kille som är otrogen? Vilka signaler kommer det ge ert barn? 

  • Anonym (Andreas)

    Jag tänker så här att ert fortsatta förhållande bestämmer bara du till 50%.. Han kan när som helst välja att lämna dig för att han blivit kär i nån han varit otrogen med eller för att han inte älskar dig längre och så får du ändå dela ert barn på halva tiden.  Att du stannar ger inga som helst garantier för nånting alls. 

  • Jhtunvh

    följdfråga, hur gör man ens slut när man har en 2 månaders bebis som helammas? Ska stackars bebisen behöva flytta varje vecka? Och sluta ammad bara för att vunnits håller ihop? Eller är det bättre att lämna när han blivit lite äldre/slutat Ammar helt?

  • Anonym (F)
    Jhtunvh skrev 2022-02-21 08:36:24 följande:

    följdfråga, hur gör man ens slut när man har en 2 månaders bebis som helammas? Ska stackars bebisen behöva flytta varje vecka? Och sluta ammad bara för att vunnits håller ihop? Eller är det bättre att lämna när han blivit lite äldre/slutat Ammar helt?


    Barnet  behöver inte ha varann veckas - liv bara för att ni gör slut.
  • Ocdmänniska

    Gör slut, 2 gånger är ett mönster vill du verkligen leva med en sån partner du inte kan lita på?. Du förtjänar mer och ditt barn skulle sen aldrig vilja att du "offra" dig för hen. 

  • molly50
    Jhtunvh skrev 2022-02-21 08:36:24 följande:

    följdfråga, hur gör man ens slut när man har en 2 månaders bebis som helammas? Ska stackars bebisen behöva flytta varje vecka? Och sluta ammad bara för att vunnits håller ihop? Eller är det bättre att lämna när han blivit lite äldre/slutat Ammar helt?


    Man brukar inte få vv-boende när barnet är så litet och fortfarande ammas.
    Det du borde fundera på är om du verkligen vill leva med någon som visar så lite respekt för dig och ert barn.
    Om han aldrig får några konsekvenser för sina handlingar (blir förlåten varje gång) så finns ju risken att det händer igen.
    Ett misstag på fyllan må väl vara hänt.
    Men när det händer igen så visar väl det på brist på respekt från hans sida.
  • Fjäril kär
    Jhtunvh skrev 2022-02-21 08:36:24 följande:

    följdfråga, hur gör man ens slut när man har en 2 månaders bebis som helammas? Ska stackars bebisen behöva flytta varje vecka? Och sluta ammad bara för att vunnits håller ihop? Eller är det bättre att lämna när han blivit lite äldre/slutat Ammar helt?


    Växelvis boende rekommenderas inte förrän barnet tidigast är 3 år. Det som gäller vid separation som nyfödd är tät och ofta kontakt. Tex barnvagnspromenader några gånger i veckan eller bara umgås med bebis inomhus hos dig tex och samtidigt då knyta an till barnet genom blöjbyte, badning etc. När barnet inte längre ammas kan han få längre umgänge och kanske besöka farmor en eftermiddag tex. 
Svar på tråden Otrogen partner, nyfödd bebis…