• Anonym (Inte så smart)

Köpte mobilskal innan mobilen så vilken väljer jag nu?

Som en idiot så köper jag ett mobilskal innan jag köpte en mobil och nu har jag stora problem att välja färg på nya mobilen. Den kommer i svart, ljusblått, guld och så kallad silver men baksidan är egentligen vit förutom runt kameran och på sidorna som är silver. 

Skalet är genomskinligt med bruna figurer på. Jag gillar att lätt kunna se var telefonen är på ett mörkt bord, i väskan etc vilket får mig att luta åt den blåa men jag har haft en mobil med blått skal i flera år nu så det känns lite trist. Guld känns väldigt mycket "se på mig", vit/silvriga är ett nja kanske och svart är snyggast om jag nånsin byter till ett annat skal för då ser man bara svart runt kameran men passar nog inte så bra till skalet jag köpte nu. 

Jag vet att det är i-landsproblem gånger 100 men ni kan väl säga vad ni hade valt ändå? Hur brukar ni välja färg på era telefoner och skal? 

• Svar på tråden Köpte mobilskal innan mobilen så vilken väljer jag nu?
  • Anonym (...)

Silver hade jag valt.

• Anonym (Inte så smart)
    Anonym (...) skrev 2022-02-21 19:36:05 följande:
    Silver hade jag valt.
    Även fast silver är mer vit än silver? Det är nog den jag lutar åt mest även om det inte är min drömfärg. Jag tänker att det blir ganska lätt att hitta matchande skal i framtiden eftersom att man bara ser silver runt kameran då och silver passar ju till många olika färger på skalen. Mer än blått och guld passar olika skal tror jag. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Inte så smart) skrev 2022-02-21 19:41:09 följande:
    Även fast silver är mer vit än silver? Det är nog den jag lutar åt mest även om det inte är min drömfärg. Jag tänker att det blir ganska lätt att hitta matchande skal i framtiden eftersom att man bara ser silver runt kameran då och silver passar ju till många olika färger på skalen. Mer än blått och guld passar olika skal tror jag. 
    Ja, precis. Vit/silver hade jag valt eller svart men så tycker jag om mer neutrala färger. Jag tycker personligen inte om starka färger, om det är blå t.ex. så vill jag ha en kallare gråare mer nedtonad blå och det har jag inte lyckats hitta. Och som du säger så är det enklare att matcha vit/silver.
  • Anonym (B)

Det som kallas guld brukar för det mesta snarare vara beige, i bästa fall med en aning glitter i. Det tänker jag borde matcha de bruna figurerna på skalet rätt bra.

• Anonym (Svart)

Jag hade valt svart. inte för att det matchar ditt nyinköpta skal men för att svart alltid funkar på något vis. Det spelar liksom ingen roll om skalet inte riktigt passar som handen i handsken med en svart telefon för det är liksom ok ändå för att den är svart. Ljusblå och guld är inte alls lika förlåtande. Vit eller silver kan kanske fungera lite som svart men ändå inte riktigt eftersom det är en ljus färg. 

Men jag har enbart haft svarta mobiler bortsett från en som var space gray (mörkgrå). Jag har haft svarta skal och har nu ett genomskinligt men med svart mobil. Skulle aldrig ha något som sticker ut för det är liksom inte jag bekväm med. 

Jag håller med skribenten ovan att guld kanske kan passa ditt skal bäst. 

Svart telefon blir inte den färgklicken du ser snabbt i väskan troligtvis. 

• flygrl

Jag gillar sköna färger och tycker det är trist så mycket är svart eller grått nuförtiden så svart går fetbort för mig. Sen tycker jag dessutom svart är opraktiskt för man ser den dåligt i mörker om man tex. lagt den bredvid sig i sängen eller ska hitta den snabbt i handväskan. 
    Så jag hade valt ljusblått i första hand och i andra hand silver/vit.

• Anonym (Inte så smart)

Normalt hade jag köpt en svart telefon och ett färgglatt skal för att hitta den lätt överallt. Nu kunde jag ju inte gå förbi det fina genomskinliga skalet med bruna katter på Oskyldig  och tänkte att det löser sig med färgen på telefonen sen men det var svårare än jag trodde. 

Om jag ska ha det här skalet och det måste jag ju ha haha så går svart bort. 
    Guld är snyggt men lite skrikigt kanske? Tror det är lite glitter i den färgen. 
    Den blå är snygg men jag har haft ett blått skal i flera år så det kanske inte känns som att jag byter telefon? Blir det svårt att matcha ett nytt skal vid behov till det blåa som syns runt kameran? Hatar när det är sjuhundra färger.
    Silver/vitt funkar väl alltid på nåt vis och borde synas i väskan även om man bara ser den silvriga kanten runtom. 

Det enda jag vet är att en svart telefon går bort om jag ska använda skalet. Drömmer

• flygrl
    Anonym (Inte så smart) skrev 2022-02-21 22:52:44 följande:

Normalt hade jag köpt en svart telefon och ett färgglatt skal för att hitta den lätt överallt. Nu kunde jag ju inte gå förbi det fina genomskinliga skalet med bruna katter på  // Oskyldig  och tänkte att det löser sig med färgen på telefonen sen men det var svårare än jag trodde. 

Om jag ska ha det här skalet och det måste jag ju ha haha så går svart bort. 
    Guld är snyggt men lite skrikigt kanske? Tror det är lite glitter i den färgen. 
    Den blå är snygg men jag har haft ett blått skal i flera år så det kanske inte känns som att jag byter telefon? Blir det svårt att matcha ett nytt skal vid behov till det blåa som syns runt kameran? Hatar när det är sjuhundra färger.
    Silver/vitt funkar väl alltid på nåt vis och borde synas i väskan även om man bara ser den silvriga kanten runtom. 

Det enda jag vet är att en svart telefon går bort om jag ska använda skalet. Drömmer

Supergulligt med bruna katter! Solig Men inga av dom där färgerna matchar optimalt med just brunt imho. Fast ljusblått funkar och är jättefint tycker jag. Fast det är ju jag det.

• Anonym (V)

Är det IPhone du ska köpa? Kan bara upplysa om att silverfärgen blir väldigt repig på ramen/kanterna. De andra färgerna blir inte det pga att de har någon annan slags beläggning. Såhär var det iallafall på iPhone 11 som jag har. 

För övrigt hade jag nog valt svart telefon. Det funkar till det mesta även om det kanske inte är helt optimalt till just det skalet, men skal har en tendens att slitas ganska snabbt så snart byter du säkert ut det. Även den blå IPhone ser läcker ut faktiskt. 

• Anonym (A)
    flygrl skrev 2022-02-21 22:05:54 följande:

Jag gillar sköna färger och tycker det är trist så mycket är svart eller grått nuförtiden så svart går fetbort för mig. Sen tycker jag dessutom svart är opraktiskt för man ser den dåligt i mörker om man tex. lagt den bredvid sig i sängen eller ska hitta den snabbt i handväskan. 
    Så jag hade valt ljusblått i första hand och i andra hand silver/vit. smile5.gif

Håller med
Svar på tråden Köpte mobilskal innan mobilen så vilken väljer jag nu?