• Tue 22 Feb 2022 11:42
    4333 visningar
    8 svar
    8
    4333

    Hjälp! Vad ska jag tro

    Hej! 

    Vi har försökt bli gravid i över ett år med ett missfall under tiden. Nu har min cykel blivit helt konstigt och är i skrivande stund uppe på cykeldag 45... fast min cykel brukar vara 29-33 dagar.  Tempar och både natrual cykels och fertility friend har hittat ägglossning dock på lite olika dagar. Nu är min mens sen, brukar ha 11 dagar lutealfas men jag funderar på om jag ens haft ägglossning? Vad tror ni baserat på min kurvor? Vågar typ inte ta gravtest för kommer bli så besviken om det är negativt...  

  • Svar på tråden Hjälp! Vad ska jag tro
  • Tue 22 Feb 2022 11:45
    #1

    Om du är på cd 45 finns tre alternativ. Att du är gravid. Att du är så gammal att du fått klimakteriebesvär. Eller att något är fel i kroppen. I vilket fall behöver du ta ett test för att se om du behöver läkarvård eller inte.

  • Tue 22 Feb 2022 11:59
    #2

    Jaa, jag får väl göra det. Eftersom ägglossningen hittades så sent, cykeldag 30, så har jag avvaktat. Har löst på lite om cyklar utan ägglossning och att dessa kan vara längre. Står i kö för utredning så kommer förhoppningsvis få det snart. Är 29 år så borde inte vara i klimakteriet än kan man ju hoppas... 

  • Tue 22 Feb 2022 12:04
    #3
    Ellisberg skrev 2022-02-22 11:59:21 följande:

    Jaa, jag får väl göra det. Eftersom ägglossningen hittades så sent, cykeldag 30, så har jag avvaktat. Har löst på lite om cyklar utan ägglossning och att dessa kan vara längre. Står i kö för utredning så kommer förhoppningsvis få det snart. Är 29 år så borde inte vara i klimakteriet än kan man ju hoppas... 


    Jag kunde inte avläsa dina kurvor där men om det bara gått 15 dagar sedan ÄL så kan du avvakta några dagar till med ett test. Men nej, förklimakteriet borde det inte vara :)
  • Tue 22 Feb 2022 13:26
    #4

    Tack för input! Jag får samla mod inför att testa imorgon och hoppas på att nästa cykel blir mer normal ????

  • Tue 22 Feb 2022 13:27
    #5

    Oj! Det skulle vara emoji på slutet och inte massa frågetecken. 

  • Tue 22 Feb 2022 13:57
    #6

    Testa imorron du för det här låter lite lovande. Drömmer

  • Tue 22 Feb 2022 14:07
    #7

    Jag tycker också det känns lovande men samtidigt är tempkruvan inte så hög, vilket borde tyda på att jag inte är gravid...Så förvirrande 

  • Wed 23 Feb 2022 19:45
    #8

    Liten uppdatering... negativt test idag så bara att vänta på mensen... 

Svar på tråden Hjälp! Vad ska jag tro